شناسهٔ خبر: 106091 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل اعلام کرد:

اداره کل راهداری استان اردبیل آماده استقبال از مسافران نوروزی است/تشدید نظارت بر عملکرد شرکت ها و ناوگان‌های عمومی مسافربری

کلیم اله وثوقی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از آمادگی کامل این اداره کل جهت استقبال از مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، کلیم اله وثوقی در آخرین جلسه شورای اداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: مطابق شیوه نامه‌های ابلاغی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای فعالیت نوروزی اداره کل نیز آغاز شده و طرح نوروزی راهداری از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین اجرا می شود.

عضو شورای اداری استان اردبیل شعار طرح نوروزی راهداری را نوروزی متفاوت عنوان کرد و افزود: این طرح با هدف برخورداری از سفری ایمن، روان و آسان اجرا خواهد شد.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل با بیان اینکه طرح پیش فروش بلیت نوروزی از دهم اسفندماه آغاز شده تصریح کرد: این طرح با رعایت سقف ۵۰ درصد ظرفیت سرویس دهی شرکت های حمل و نقل مسافر بدون افزایش نرخ و به منظور امکان مدیریت محدودیت های احتمالی ناشی از شیوع ویروس کرونا عملیاتی شده است.

وثوقی تشدید نظارت بر فعالیت شرکت‌ها و ناوگان‌های حمل و نقل عمومی مسافری را خاطرنشان کرد و ادامه داد: نظارت بر عملکرد شرکت های حمل و نقل با تاکید بر توقف ناوگان تحت پوشش آنها در زمان و مکان مناسب برای ادای فریضه نماز،صرف غذا و همچنین مساجد و نمازخانه های بین راهی،هماهنگی با پلیس راهور به منظور اعمال نظارت کافی در خصوص جلوگیری از سوار و پیاده نمودن مسافران در محدوده شهری و خارج از پایانه های مسافری،فعالیت موثر مدیران فنی شرکت ها و موسسات حمل و نقل در اعمال دقت نظر بیشتر جهت تایید سلامت فنی وسایل نقلیه مسافربری قبل از اعزام به سفر، کنترل تجهیزات ایمنی ناوگان های حمل و نقل عمومی مسافری از قبیل وسایل گرمایشی، زنجیر‌چرخ، برگ معاینه فنی معتبر، کپسول آتش نشانی، جعبه کمک های اولیه و مثلث شبرنگ مورد توجه و بازرسی ویژه قرار می گیرد.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل از انجام تمهیدات لازم جهت اعزام زائران کاروان‌های راهیان نور خبر داد و گفت: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان اردبیل نیز در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی بیش از پیش مردم با رشادت های شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس مناسب‌ترین ناوگان‌های حمل و نقل عمومی را به این مهم اختصاص داده تا زائران سرزمین های ایثار و مقاومت سفری ایمن داشته باشند.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل بیان کرد؛ بکارگیری ناوگان عمومی فاقد شرایط لازم ممنوع است و صدور مجوز سرویس دربستی در ایام نوروز به این اداره‌کل واگذار شده است.

وثوقی توقف فعالیت های عمرانی در سطح و حریم راه‌ها را در طول اجرای طرح نوروزی یادآور شد و گفت: گشت های نوروزی راهداری در این ایام خاص از فعالیت دست فروشان در حریم جاده ها جلوگیری کرده و با حضور شبانه‌روزی خود در محورهای مواصلاتی از حریم راهها حفاظت و صیانت خواهند کرد.

وی بر زیباسازی و بهسازی جاده ها، مرمت و اصلاح تابلوهای اطلاع‌رسانی، رنگ آمیزی جداول و سرعت گیرها، مرمت و نصب گاردریل ها، رفع مشکلات سیستم های روشنایی، اصلاح خط کشی راهها، پاکسازی زباله از حریم راهها، انجام اقدامات مستمر راهداران در نگهداری راه‌ها، آشکارسازی نقاط پرحادثه، لکه گیری و رفع افتادگی چاله ها، استفاده از ظرفیت تابلوها و بیلبوردهای جاده ای به منظور اطلاع رسانی های لازم، تسطیح حریم و رفع افتادگی شانه راه در راستای استقبال هر چه از مسافران نوروزی تاکید کرد.

مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی استان اکیپ‌های راهداری زمستانی تا پایان تعطیلات نوروزی جهت ارائه خدمات لازم به مردم عزیز در راهدارخانه ها و گردنه های استان اردبیل مستقر خواهند بود.