شناسهٔ خبر: 106096 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری ایلام خبر داد:

۱۳۱ کیلومتر از راه های اصلی ایلام بهسازی و آسفالت شد

روکش آسفالت .jpg مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون و در قالب طرح سراسری،۱۳۱ کیلومتر از راههای شریان استان بهسازی و روکش آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی از ایلام؛ نورالله دلخواه با بیان اینکه اصلاح و بهسازی جاده‌های استان در تمام شهرستان‌ها در برنامه است، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۱ کیلومتر از جاده‌های اصلی و فرعی استان لکه‌گیری و روکش آسفالت شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت (ابتدای سال جاری تاکنون) لکه گیری راه های این استان با بیش از ۱۰ هزار تن آسفالت به طول ۸۹ هزار متر انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: این اقدام در راستای اجرای طرح ارتقای کیفیت راهداری و با هدف ارتقای ایمنی و کاهش استهلاک خودروها با اولویت جاده‌های شریانی انجام شده است.

به گفته دلخواه، این طرح اوایل سال جاری در سطح راه‌های ارتباطی استان آغاز شده و تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: اقدامات این طرح در سه بخش، شامل لکه‌گیری و درزگیری، روکش آسفالت تقویتی و عملیات حفاظتی رویه راه‌ها با استفاده از توان نیروهای راهداری این اداره کل در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ایلام با اشاره به دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام تاکید کرد: عملیات خط کشی یک هزار و ۴۴۵ کیلومتر از راه های ارتباطی این استان در سال جاری اجرا شده است.

دلخواه گفت: در سال جاری علاوه بر خط کشی راه ها، نگهداری ۱۷۴ چراغ چشمک زن و ۹ برج نوری، ۹۴ کیلومتر شیب شیروانی و شناسایی تجاوز به حریم ۱۳۲ عدد از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام بوده است.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت (ابتدای سال تاکنون) ۳۲ کیلومتر روشنایی راه و تونل، ۲ و نیم کیلومتر نصب و تعمیرات گاردیل، ۹۴ کیلومتر شیب شیروانی و بیش از ۶۳۲ هزار متر مربع آزاد سازی حریم انجام شده است

انتهای پیام/