شناسهٔ خبر: 106123 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران به انجام رسید

دیدار مشاور امور ایثارگران وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان ایلام، با خانواده‌های شهدا و ایثارگران

جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان ایلام با حضور مشاور امور ایثارگران وزیر.JPG حضور درگلزار شهدای گمنام، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، و برگزاری جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان از دیگر برنامه های حمید مردانیان به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( ایلام) مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران هدف از سفر خود به استان ایلام را دیدار با خانواده معظم شهدا، آزادگان گرانقدر، جانبازان و ایثارگران حوزه راه و شهرسازی استان، رسیدگی به امورات اداری این عزیزان ، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و بهره گیری از فرمایشات و راهنماییهای ایشان، دیدار با همکاران راه و شهرسازی و شرکت در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی عنوان کرد.

حمید مردانیان در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه دیدار با خانواده های شهدا و سرکشی از ایثارگران تأثیرات و برکات بسیار خوبی دارد، ابراز کرد: دیدار و سرکشی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری است که باید تلاش کرد که  آنطور که شایسته است این امر انجام شود.

وی  یادآور شد: وزارت راه و شهرسازی دارای آمار بالایی در زمینه ایثارگران و خانواده های معزز شهداست، هدف ما از سفرهای استانی این است که از نزدیک در میان خانواده های شهدا و ایثارگران این وزارتخانه در سراسر استان داشته باشیم که به طور قطع برکات زیادی دارد.

وی افزود: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری اگر ما این امر را انجام ندهیم به طور یقین دشمنان وارد عرصه خواهند شد و باید قدر خانواده های شهدا و ایثارگر را دانست و از آنان تقدیر کرد تا فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه گسترش یابد.

 عبدالله بهادری  مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با حضور مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران، اظهار داشت: از جمله پروژه های شاخص حوزه راه و شهرسازی استان پروژه راه آهن ایلام است که۱۷ کیلومتر آن در فاز اول ، تیرماه سال جاری عملیات اجرایی آن رسماً آغاز شده است.

وی افزود: این پروژه از اسلام‌آباد کرمانشاه آغاز می‌شود و به سمت ایلام ( ایستگاه چوار) ادامه خواهد یافت و در بلند مدت به  مهران و دهلران  و اندیمشک در استان خوزستان می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام یادآور شد: پیمانکار مربوطه از سمت اسلام آباد غرب به سمت ایلام کار اجرایی خود را آغاز کرده است و هم اکنون مشغول فعالیت است، پیش بینی می‌شود با توجه به اهتمام جدی و ضرورتی که دولت برای این پروژه دیده، عملیات اجرایی این پروژه در سال جاری روند ثابت و خوبی به خود بگیرد.

به گفته وی قطعه دوم این پروژه مهم از سمت اندیمشک استان خوزستان به سمت ایلام طول ۳۰ کیلومتر نیز در حال انجام ناقصه است.

بهادری اضافه کرد: در برنامه کوتاه مدت برای اجرای ۱۷.۵ کیلومتر از این پروژه با ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار قرارداد منعقد شده است.

تلاش‌ها بر تکمیل جاده ایلام - مهران معطوف شده است

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به عملیات پایانی چهارخطه کردن محور ایلام - مهران بیان کرد: از مجموع ۱۲۰ کیلومتر مسیر جاده ایلام - مهران (از میدان ارغوان تا پایانه مرزی) تاکنون بیش از ۹۰ کیلومتر از این محور تکمیل و زیر بار ترافیک رفته است.

وی مدت زمان اجرایی کردن این میزان از چهارخطه کردن جاده ایلام - مهران را در مدت چهار سال اعلام کرد و یادآور شد: قطعه اول بزرگراه ایلام - مهران به لحاظ شرایط توپوگرافی منطقه، بیشترین حجم عملیات راه سازی این محور جهت ارتقا به بزرگراه را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به احداث ۲ تونل در این مسیر تاکید کرد: ۲ رشته تونل در این ۶ کیلومتر در دست احداث است، یکی تونل موازی تونل قبلی راه کربلا به طول ۷۱۰ متر که حفاری و کف برداری شده و پیمانکار در حال لاینینگ ( پوشش بتنی سقف و دیوارها) این تونل است. و عملیات لاینینگ تونل ۸۴۰ متری کیلومتر ۵ ایلام- مهران نیز به زودی آغاز خواهد شد و عملیات اجرایی قطعه رانشی بعد از تونل راه کربلا نیز روزهای آینده آغاز می شود.

وی گفت: با رایزنی های انجام شده با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور جهت قرارداد تکمیلی ۲ تونل باقی مانده در این مسیر  و همچنین رفع قطعه رانشی آن اعتباری افزون بر ۳۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

تونل کبیرکوه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به پیشرفت ۷۵ درصدی تونل بزرگ کبیرکوه گفت: در صورت تامین اعتبار این‌ پروژه ظرف مدت ۲ سال آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.

بهادری افزود: تونل اصلی کبیرکوه چهار هزار و ۷۵۰متر طول دارد که حفاری و کف برداری و هزار متر لاینینگ( پوشش بتونی سقف و دیوارها) آن با پیشرفت مناسب در حال انجام است.

بهادری ادامه داد: از سمت دره شهر نیز پیمانکار مشغول عملیات راهسازی، لاینینگ تونلهای کوچکتر مسیر،... است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اضافه کرد: با بهره برداری از این پروژه علاوه بر حذف گردنه کبیرکوه بین شهرستان های دره شهر و آبدانان کریدور ارتباطی جهت تردد استان های مرکزی ایران با مرز بین المللی چیلات نیز فراهم می شود.

۳۶ هزار و ۶۵۸ متقاضی مسکن ملی در ایلام ثبت‌نام کردند

بهادری با اشاره به ثبت نام ۳۶ هزار و ۶۵۸ نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان ایلام افزود: از این تعداد تاکنون ۹ هزار و ۵۳۶ مورد حائز شرایط اولیه و چهار هزار و ۱۱۶ مورد نیز تأیید نهایی شده است که از اشخاص تأیید شده نیز یک هزار و ۷۹۲ نفر اقدام به واریز سهم آورده بالای ۴۰ میلیون تومانی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش تعداد ثبت نام شدگان نهضت ملی مسکن و به تبع آن افزایش تعداد اشخاص واجد شرایط اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام برای اشخاص واجد شرایط نهایی که اقدام به واریز سهم آورده ۴۰ میلیون تومانی نمایند زمین و پروژه اختصاص خواهد داد و در این زمینه بطور قطعا همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر کارگزاری ها برای احداث واحدهای ساختمانی افزایش خواهد یافت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در این دیدار گفت: ساختمان سازی و مسکن یکی از ضروریات کشور است و در این خصوص باید نظارت جدی بر ساخت و سازها بیشتر شده تا حقوق شهروندی رعایت شود.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: توسعه زیرساخت های راه در استان ایلام به سبب داشتن مزیت‌های زیاد از جمله اینکه این استان شاهراه ارتباطی مسیر زائران اربعین حسینی به کشور عراق است، نیازمند توجه خاص و ویژه ای بوده که باید مورد عنایت و توجه خاص مسوولان این حوزه قرار گیرد.

وی با اشاره به ایثارگری و ایستادگی و مقاومت مردم استان در دوران هشت سال دفاع مقدس و فاصله گرفتن از توسعه در حوزه زیرساخت و سال های بعد از آن هم یادآور شد: خوشبختانه کارهای بزرگی در استان ایلام در حال انجام است اما می طلبد با افزایش اعتبار نگاه ویژه ای به استان صورت گیرد تا با یک جهش خوب فاصله توسعه استان با استانهای دیگر جبران شود.

در ادامه سفر مشاور وزیر در امور ایثارگران استان به همراه مدیرکل راه و شهرسازی به دیدار خانواده های معظم شهدا و ایثارگران اداره کل راه و شهرسازی رفت و پس از آن در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان حضور یافت و مدیران کل عضو شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان به ارائه گزارشی از آخرین اقدامات حوزه کاری خود پرداختند.