شناسهٔ خبر: 106201 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

هشدار بارش‌ شدید در خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد/پیش‌بینی وزش باد شدید در مرکز و جنوب کشور

بارش باران شدید کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه بارندگی در اکثر مناطق کشور تداوم دارد نسبت به بارش‌های شدید در چهار استان لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هشدار داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی را برای امروز ۱۶ اسفند و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور بارندگی پیش‌بینی شده است که شدت بارش‌ها در چهارمحال‌و‌بختیاری، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، خوزستان و لرستان در حد هشدار نارنجی است که حتما هموطنان در این مناطق تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

گودرزی ادامه داد: فردا سه‌شنبه در نیمه شرقی کشور، بخش‌هایی از جنوب، دامنه‌های زاگرس، شمال‌غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، بارش‌ها ادامه دارد و از اواخر وقت سه‌شنبه سامانه بارشی از شمال‌شرق کشور خارج می‌شود.

وی با اعلام اینکه از بعدازظهر چهارشنبه سامانی بارشی جدید از غرب و شمال‌غرب وارد کشور خواهد شد، توضیح داد: وزش بادهای شدید امروز در خوزستان، شمال بوشهر، نیمه شمالی فارس، جنوب اصفهان، غرب کرمان و جنوب یزد رخ می‌دهد که سبب خیزش گردوخاک خواهد شد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، فردا در نیمه شمالی فارس، جنوب اصفهان، کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و شرق خراسان جنوبی، افزایش سرعت وزش باد و خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است. امروز نیز غرب خلیج فارس و دریای خزر مواج است.

گودرزی گفت: تهران امروز در برخی از ساعت‌ها بارش باران دارد و برای فردا نیز وزش باد شدید و بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است. امروز در مهرآباد دمای کمینه ۷ درجه بالای صفر گزارش شد.