شناسهٔ خبر: 106245 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری همدان خبر داد؛

برفروبی ۸۰۰ کیلومتر باند از راه‌های استان همدان

برفروبی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از برفروبی ۸۰۰ کیلومتر باند از راه‌های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همدان،  مسعود رستمی گفت: شب گذشته شاهد بارش برف در محور‌های گردنه اسدآباد، گرمک، دولایی و سوباشی و بارش باران در دیگر محور‌ها بودیم.

وی افزود: با توجه به اهمیت برقراری ایمنی تردد در راه‌ها، در شب گذشته ۵۰۰ تن مخلوط شن و نمک به منظور جلوگیری از لغزندگی، یخ‌زدگی و انسداد محور‌های مواصلاتی، با استفاده از ماشین‌آلات سازمانی و تلاش ۴۵ نفر از راهداران و رانندگان پرتلاش این اداره کل در سطح جاده‌ها پخش شده است.

معاون راهداری استان همدان افزود: محور‌های مواصلاتی استان همدان مجهز به دوربین‌های نظارتی است که با بهره‌گیری از آن‌ها از طریق اپراتور‌های مرکز مدیریت راه‌ها، شرایط جوی و ترافیکی راه‌ها به شکل آنلاین رصد می‌شود و به محض مشاهده تغییرات، اکیپ‌ها در نقاط کوهستانی و گردنه‌های برفگیر مستقر می‌شوند تا در اسرع وقت عملیات برفروبی را به انجام برسانند.

رستمی تأکید کرد: برای اجرای طرح راهداری زمستانی در راستای ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده‌ای، نیرو‌های راهداری شامل رانندگان و راهداران در قالب اکیپ‌های راهداری، با بهره گیری از انواع ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در نظر گرفته شده که به محض اعلام هشدار‌های هواشناسی در ۳۴ راهدارخانه ثابت و سیار استان مستقر می‌شوند تا در اسرع وقت خدمات لازم را برای برقراری ترددی ایمن بعمل آورند.

این مسئول با بیان اینکه هم اکنون راه‌های استان باز و تردد در آن روان و برقرار است، افزود: مسافران و کاربران جاده‌ای حتما پیش از اقدام به سفر از طریق سامانه ارتباطی و آنلاین ۱۴۱ از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها اطلاع کافی را کسب و سپس اقدام به سفر کنند.

انتهای پیام/