شناسهٔ خبر: 106282 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی راهداری همدان خبر داد:

کسب رتبه نخست راهداری همدان در بین مراکز مدیریت راه‌های کشور

معاون فنی راهداری همدان معاون فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان از کسب رتبه نخست راهداری همدان از بین کل مراکز مدیریت راه‌های کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همدان، سیدمحسن حسینی گفت: مرکز مدیریت راه‌های کشور دارای شاخص‌هایی است که به واسطه این شاخص‌ها هر ماه مراکز مدیریت راه‌ها را ارزیابی می‌کند و امتیاز می‌دهد.

وی افزود: مرکز مدیریت اطلاعات راههای استان همدان با این شاخص‌ها و فعالیت گسترده که داشته، توانسته رتبه اول کشوری را کسب کند که این امر در پی تلاش شبانه روزی همکاران ما بوده است.

حسینی ادامه داد: دوربین‌های نظارت تصویری، سامانه‌های ترددشمار، ثبت تخلفات سرعت، توزین هنگام حرکت، مدیریت ناوگان امدادی، ثبت سوانح و وقایع، سامانه ۱۴۱ و تابلو‌های ترافیک نما و پیام متغیر از جمله اقداماتی است که در این سنجش مورد ارزیابی و نظارت قرار گرفته است.

معاون فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان اضافه کرد: آنلاین بودن، ارسال صحیح و دقیق اطلاعات و داده‌ها، عدم خاموشی و قطعی سامانه، برقراری شیفت‌های منظم و دائم و اطلاع‌رسانی سریع و به موقع وضعیت راه‌ها به کاربران از جمله شاخص‌هایی است که در این ارزیابی به آن توجه شده است.

این مسئول یادآور شد: بررسی عملکرد سامانه‌های هوشمند حمل و نقل و نظارت مراکز مدیریت راه‌های ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر نقش سیستم‌های هوشمند در ارتقای ایمنی تأکید دارد.

معاون فنی راهداری استان همدان با اشاره به همکاری اداره کل راهداری همدان با شرکت‌های دانش بنیان اظهار داشت: امروز با استفاده از تکنولوژی و دانش روز همه خدمات خود را به بخش مدیریت راه‌ها، خدمات به روز و تکنولوژیک بردیم و از شرکت‌های دانش بنیان بومی حمایت کردیم که باعث شده بخشی از رتبه برتر کشوری مدیون این امر باشد.