شناسهٔ خبر: 106350 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

برقی کردن راه‌آهن اینچه‌برون در دستور کار وزارت راه و شهرسازی/بهره‌برداری از راه‌آهن رشت- کاسپین تا شهریور ماه ۱۴۰۱

راه آهن اینچه برون از مهم‌‌ترین اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی هفته گذشته می‌توان به اهتمام وزارت راه و شهرسازی به توسعه بخش ریلی اینچه‌برون و برقی کردن مسیر و همچنین بهره‌برداری از راه‌آهن رشت- کاسپین تا شهریور ماه ۱۴۰۱ اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

شروع عملیات مرکز لجستیک پایانه اینچه برون/ برقی کردن راه‌آهن اینچه‌برون در دستور کار وزارت راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان گلستان از شروع عملیات مرکز لجستیک پایانه اینچه برون خبر داد و گفت: توسعه بخش ریلی اینچه‌برون و برقی کردن مسیر به منظور افزایش سرعت، در دستور کار قرار دارد و در حال پیگیری این مساله هستیم.

بهره‌برداری از راه‌آهن رشت- کاسپین تا شهریور ماه ۱۴۰۱ با تامین منابع/کاهش چهار هفته‌ای زمان عبور کالا با تکمیل راه آهن قزوین- کاسپین

مديركل منطقه ساخت و توسعه راه آهن منطقه دو از افتتاح راه آهن رشت- کاسپین در شهریور ماه سال آینده به شرط تامین اعتبار خبر داد.

پروژه خواف-هرات احیاگر جاده ابریشم ریلی/ انجام مذاکره با افغانستان برای تکمیل پروژه

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت با بیان اینکه توسعه ارتباط ریلی با کشورهای همسایه، اولویت وزارت راه و شهرسازی است، گفت: با توجه به قرار گیری راه آهن خواف-هرات در مسیر کریدور شرق به غرب، این خط آهن می‌تواند احیاگر جاده ابریشم ریلی باشد و شرق را به غرب متصل کند.

بهره برداری از ۷۰۰ کیلومتر مسیر آزادراهی و بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر مسیر ریلی تا پایان دولت

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بهره برداری ۷۰۰ کیلومتر مسیر آزادراهی جدید و بیش از ۱۲۰۰کیلومتر مسیر ریلی تا پایان دولت بخشی از تعهدات وزارت راه و شهرسازی است.

لزوم همکاری حداکثری دستگاه‌های مسئول حوزه حمل‌ونقل با مردم در سفرهای نوروزی/ قیمت بلیت ها تا پایان فرودین‌ماه به هیچ عنوان تغییر نمی‌کند

وزیر راه و شهرسازی بر لزوم همکاری حداکثری تمامی دستگاه‌های تابعه این وزارتخانه در حوزه حمل‌ونقل در ایام نوروز و در زمینه انجام سفرهای نوروزی مردم تاکید کرد.

بازدید مدیرعامل راه آهن از بخش‌های مختلف کارخانجات واگن پارس

مدیرعامل شرکت راه آهن، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف کارخانجات واگن پارس، با مدیران این شرکت گفت‌وگو کرد.