شناسهٔ خبر: 10636 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام شد:

آخرین وضعیت بهسازی روستاهای گردشگری

مسکن روستایی معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آخرین وضعیت بهسازی روستاهای گردشگری را تشریح کرد.

محمدرضا شاملو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: به منظور بهسازی روستاهای هدف گردشگری، تفاهم‌نامه پنج جانبه‌ای میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، دو وزارتخانه راه و شهرسازی و کشور همچنین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری امضا شد.

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر بود در ۱۵۰ روستای هدف گردشگری طی برنامه پنجم، کارهای مطالعاتی و فعالیت‌های اجرایی صورت گیرد که نقش و وظیفه هر دستگاه در آن مشخص شده است. به همین منظور در تعدادی از روستاهای هدف، فرایند بهسازی آغاز شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه بهسازی این روستاها نیازمند همکاری بیشتر بین دستگاهی است، گفت: گردشگری روستایی می‌تواند یکی از زمینه‌های مناسب برای توسعه روستایی باشد چرا که با سرمایه‌گذاری اندک در این مناطق، بازده و آورده زیادی برای روستاهای کشور به دنبال دارد.

شاملو خاطرنشان کرد: در حال حاضر، بهسازی در ۴۰ روستا ادامه دارد؛ در برخی روستاها فاز نخست بهسازی به پایان رسیده و وارد فاز دوم می‌شویم، همچنین در برنامه ششم توسعه این عملیات را گسترده‌تر انجام می‌دهیم./

نظر شما