شناسهٔ خبر: 106408 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و‌نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد:

تشکل‌های صنفی بازوان توانمند دولت در بخش حمل و نقل عمومی جادهای

مهندس شهرکی - فارس تشکل های صنفی حمل و نقل جاده‌ای به عنوان بازوی توانمند اجرایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همواره باید منافع عموم مردم به ویژه کاربران جاده ای را در اولویت قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از  فارس تشکل های صنفی حمل و نقل جاده‌ای به عنوان بازوی توانمند اجرایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همواره باید منافع عموم مردم به ویژه کاربران جاده ای را در اولویت قرار دهد.

حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل و نقل جاده ای در نشست مشترک با حضور اصناف مختلف حمل و نقل جاده‌ای اعم از تشکل های صنفی کارفرمایی و رانندگان و اتحادیه شرکت های تعاونی حمل‌ و نقل جاده ای کالا، مسافر و فرآورده های نفتی استان فارس برگزار شد بر اهمیت نحوه اجرای طرح نوروز ۱۴۰۱ تاکید کرد.

شهرکی ثانوی هم چنین به تشریح وضعیت بخش حمل و نقل جاده‌ای پرداخت و ضمن اشاره به موقعیت، جایگاه و توانمندی های قابل توجه بخش حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت: تنوع و گستردگی جغرافیایی این استان به عنوان چهارمین استان پهناور کشور، قرارگیری در دو کریدور ارتباطی جنوب با مرکز و همچنین شرق به غرب کشور، نیروی انسانی فعال و ترکیب جمعیتی متناسب و ظرفیت منحصر به فرد در زمینه های مختلف به ویژه صنعت کشاورزی، گردشگری، زیارتی، پزشکی و کانال ارتباطی استان های مختلف با قطب انرژی کشور شرایط حمل و‌نقلی این استان را خاص کرده است.

وی افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سیاست گذاری ها، برنامه ریزی ها و اقدامات خود در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا، مسافر و فرآورده های نفتی ضمن رایزنی و تعامل مداوم با تشکل های صنفی همواره منافع عموم مردم به ویژه کاربران و بهره برداران جاده‌ای را مورد توجه جدی قرار داده است.

وی با اشاره به اهمیت موازین و چارچوب اخلاق حرفه‌ای و اصول کسب و کار بر ضرورت زمینه های جذب سرمایه گذاری هرچه بیشتر در بخش حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد.

شهرکی ثانوی همچنین با اشاره به اهمیت اجرای طرح جابه جایی مسافران نوروزی ۱۴۰۱ بر ضرورت برنامه ریزی و هماهنگی ها مورد نظر در راستای تحقق شیوه نامه جامع پیش بینی شده این ایام با رویکرد به رعایت حداکثری دستور العمل های بهداشتی و توصیه های اعلام شده توسط ستاد مرکزی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا بر لزوم تمهیدات ویژه در ارایه خدمات مطلوب در راستای سفرهای جاده‌ای ایمن و روان در این ایام تاکید کرد.

در این نشست سیاهپور مدیرکل راهداری و نقل جاده ای استان فارس نیز به ارایه گزارش مبسوط از جایگاه و سیمای بخش حمل و نقل جاده‌ای استان فارس پرداخت.

در ادامه هریک از حاضران در جلسه به ارایه نقطه نظرات، پیشنهادات، مشکلات و معضلات موجود در بخش حمل و نقل جاده‌ای پرداختند.

این گزارش می افزاید، به مناسبت هفته منابع طبیعی با حضور شهرکی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، جمعی از مسئولان سازمان حمل و نقل مسافربری شهرداری شیراز و مدیران شرکت های حمل و نقل مسافر و تشکل های صنفی حمل و نقل جاده ای مسافر استان فارس با کاشت نهال به صورت نمادین در پایانه بزرگ کاراندیش شیراز یاد و خاطره جانفشانی ها و حماسه سازی های مهندس شهید کاراندیش گرامی داشته شد.

در این آیین شهرکی ثانوی با اشاره به اهمیت و حفظ منابع طبیعی و شعار سال مبنی بر «همه با هم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی» بر ضرورت پاسداری از فضای سبز در تمامی ابعاد جامعه شهری و روستایی به ویژه به عنوان یک وظیفه ملی مهم در اماکن و تاسیسات جانبی و حاشیه راه های تحت پوشش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکید کرد.

این گزارش حاکی از آن است که معاون حمل نقل سازمان، از پایانه های مسافربری کاراندیش، امیرکبیر، قصرالدشت و شهید طبایی شیراز نیز بازدید کرد.

شایان ذکر است در این سفر مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر، سرپرست دفتر ایمنی و ترافیک، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس معاون حمل و نقل سازمان را همراهی کردند.

انتهای پیام/