شناسهٔ خبر: 106459 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی قم؛

۱۱۷۰ هکتار اراضی برای احداث فضای سبز به شهرداری قم واگذار می شود

فضای سبز معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: به زودی حدود ۱۱۷۰ هکتار از اراضی شهر قم برای احداث فضای سبز به شهرداری قم واگذار می شود

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قم)، ابراهیم قاضیان اظهار داشت: کلانشهر قم با تراکم بالای جمعیت، اقلیم گرم و خشک و توسعه شهرک صنعتی و به تبع آن آلودگی هوا، نیازمند توسعه فضای سبز شهری به عنوان ریه های تنفسی است که این اداره کل در راستای ماموریت سازمانی خود اقدام به واگذاری زمین با کاربری فضای سبز به شهرداری می کند.

وی با بیان این که همزمان با توسعه شوارع و معابر شهر می بایست توجه ویژه به فضای سبز شهری شود اظهار داشت: به زودی و با تلاش و پیگیری کارکنان این اداره کل، حدود یک هزار هکتار از اراضی محدوده کوه دو برادران قم برای احداث و توسعه شبکه فضای سبز شهری به شهرداری واگذار می شود.

قاضیان در خصوص جزییات واگذاری این اراضی توضیح داد: برنامه ریزی برای تخصیص ۱۵۸ هکتار اراضی بوستان ولایت در ابتدای قم-تهران و ۱۱ هکتار اراضی در شرق بوستان پرندگان حدفاصل صفاشهر و شهرک قدس از جمله اقدامات این اداره کل برای توسعه فضای سبز شهر است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطر نشان کرد: این اداره کل از تمام ظرفیت های موجود و قانونی خود برای تامین اراضی سرانه ها و کاربرهای مختلف شهر از جمله مسکن، تجاری، ورزشی، آموزشی و فرهنگی، فضای سبز و .... در راستای خدمت رسانی به همشهریان استفاده خواهد کرد.