شناسهٔ خبر: 168676 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت؛

بیش از ۳۰ هزار قطعه زمین در جنوب کرمان در حال آماده سازی است

جنوب کرمان حسین سلیمانی رئیس اداره نظارت برطرحهای مسکن و بازآفرینی شهری گفت: بیش از ۳۰ هزار قطعه زمین در جنوب کرمان در حال آماده سازی برای واگذاری به متقاضیان واجد شرایط است.

به گزارش پایگاه خبری راه و شهرسازی (جنوب کرمان)، حسین سلیمانی رئیس اداره نظارت بر طرح‌های مسکن و بازآفرینی شهری در حاشیه بازدید از ساختمان‌های در حال اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: در جنوب کرمان طرح نهضت ملی مسکن روند رو به رشدی داشته است و با توجه به اراضی که تفکیک شد بیش از  ۳۰هزار قطعه زمین در حال آماده‌سازی داریم که با اتمام مراحل تسطیح، قطعه‌بندی و ساخت کامل معابر به متقاضیان واجد شرایط واگذار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این طرح سایر زیرساخت‌های فرهنگی و خدماتی شامل مدرسه، مسجد، آب برق و… نیز فراهم خواهد شد.

سلیمانی با تاکید بر هم راستایی این پروژه‌ها با طرح جوانی جمعیت اظهار داشت: بیشتر این اراضی در طرح جوانی جمعیت یعنی سه فرزندی و چهار فرزندی قابل ارائه به متقاضیان به همراه با تسهیلاتی که دولت برای  مسکن در نظر گرفته خواهد بود.

عضو کارگروه مسکن اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان عنوان کرد: این اراضی به صورت انفرادی واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زمینه کار برای ساخت مسکن در جنوب کرمان فراهم شده بیان کرد: تاکنون طرح نهضت ملی مسکن و در کنار آن طرح جوانی جمعیت با برنامه ریزی‌های  کارشناسی پیش رفته و هدف‌گذاری ما برای خانه دار شدن مردم در ۱۴ شهر با کمک تسهیلاتی که در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد  در حال  اجرا است.

رئیس اداره نظارت بر طرح‌هایی مسکن و بازآفرینی شهری جنوب کرمان در پایان گفت: تسهیلات خود مالکی از دیگر برنامه‌های دولت برای مسکن بوده که تاکنون ۲۳۷ قرارداد در جنوب کرمان برای این امر منعقد شده است.