شناسهٔ خبر: 10649 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای مدیران استانداری قزوین تاکید شد

گسترش حداقلی شهرها و ایجاد توسعه پایدار

حامد مانی فر به گفته مدیر کل اداره راه و شهرسازی قزوین در جلسه شورای مدیران ستادی استانداری، استراتژی ما برای توسعه شهرها باید اصالت بخشیدن به زندگی شهروندی، تعالی کرامت انسانی و حفظ عناصر محیط زیست باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، در این جلسه که با حضور استاندار،مدیر کل محیط زیست و سایر مدیران  محلی استان برگزار شد، مانی فر با تاکید بر حفظ حقوق انسانی برای توسعه زیست محیطی بیان کرد:  امروز نگرش شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، گسترش حداقلی شهرها و ایجاد توسعه پایدار در آنهاست.

مدیر کل راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم تخصیص اعتبار برای ایجاد کمربند فضای سبز در شهرها اظهار داشت: کمربند سبز، حلقه زینت بخش شهرها و ریه تنفسی آنهاست که ضرورت دارد علاوه بر حفظ باغات سنتی موجود برای ایجاد فضاهای سبز جدید نیز تلاش مضاعف صورت گیرد.

مانی فر در خصوص نقشه های معماری که توسط مهندسین طراحی میشود بیان کرد: همان گونه که امروز برای ساختمان ها، پارکینگ و انباری طراحی می شود، بایستی فضای مشخصی برای تفکیک زباله از مبدا پیش بینی شود تا علاوه بر بازیافت، از صرف هزینه برای جداسازی زباله ها پس از جمع آوری، جلوگیری شود.

این مسئول برگزاری دوره های آموزشی برای حفظ محیط زیست را از راهکارهای اساسی این موضوع عنوان کرد و گفت: می توان با برپایی نمایشگاه و مراکز دائمی مشخص، ضمن فرهنگ سازی در خصوص محیط زیست، محیط پاک را نیز معرفی کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی، همدلی  و انسجام بین مدیران و مسئولان اجرایی  را ضروری ترین عامل دستیابی به محیط زیست سالم و پاک بیان کرده و افزود: اداره کل راه و شهرسازی با توجه به گستردگی حوزه فعالیت خود آماده است تا با شرکت در جلسات کارگروه های تخصصی و اجرایی، از همه ظرفیت های خود جهت حفظ و نگهداری محیط زیست استفاده کند./

نظر شما