شناسهٔ خبر: 106503 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای پویش سراسری"همراهان سفر ایمن" در استان سمنان

منصورکیایی.jpg همزمان با دیگر استان های کشور از چهارشنبه ۲۵ اسفندماه طرح پویش همراهان سفر ایمن در استان سمنان اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی احسان منصور کیایی عنوان نمود: با توجه به محدودیت‌های کرونایی طی دو سال اخیر و پیش‌بینی افزایش سفر‌های جاده‌ای در نوروز پیش رو و همچنین اهمیت ایمنی و پیشگیری از وقوع تصادف در ایام تعطیلات نوروزی، با تدبیر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مقرر شده است پویش "همراهان سفر ایمن" در تعدادی از مجتمع های خدماتی رفاهی جاده های پر تردد کشور اجرا شود.

وی افزود: این پویش در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و در رابطه با فرهنگ‌سازی، ارتقاء ایمنی و کاهش سوانح رانندگی، مدنظر است در قالب مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی، رسانه‌ای و هنری در چارچوب یک پویش ملی صورت گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان خاطر نشان کرد:  در این پویش استفاده حداکثری از ظرفیت‌های سازمانی و فراسازمانی پیش‌بینی شده و از ۲۵ اسفندماه به مدت ۲۰ روز انجام خواهد شد.

منصور کیایی با بیان اینکه در استان سمنان محل اجرای این طرح مجتمع خدماتی رفاهی منتظر قائم(عج) واقع در محور پرتردد تهران گرمسار انتخاب گردیده است خاطر نشان کرد: کمک به افزایش ایمنی خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در اینگونه محورها، از مهم‌ترین اهداف این طرح می باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان ادامه داد: در قالب این پویش، با بکارگیری تمام ظرفیت‌های فرهنگی، هنری بومی و رسانه‌ای استان، برنامه‌های متنوعی ازجمله: موسیقی بومی، مسابقه، نمایش خیابانی، ایستگاه نقاشی، توزیع اقلام فرهنگی و ایمنی و... با رویکرد ترغیب مسافران نوروزی به رعایت قوانین و مقررات رانندگی، توقف و استراحت در طول سفر، توقف در هنگام خواب آلودگی و دیگر نکات ایمنی برگزار خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در آخر نیز از هموطنان دعوت کرد در بهتر برگزار شدن پویش همراهان سفر ایمن با عوامل اجرایی همکاری نموده و با رعایت قوانین بر این هدف عالی جامه عمل بپوشانند.