شناسهٔ خبر: 106504 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

طرح سراسری پویش همراهان سفر ایمن در سیستان و بلوچستان اجرا می شود

ایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن در این استان همزمان با ۲۳ استان کشور از ۲۵ اسفندماه جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان ایوب کرد گفت: این طرح در راستای اهداف و برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص فرهنگ‌سازی، ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ بمدت ۲۰ روز اجرا می شود.

وی ادامه داد: در قالب این طرح که در مجتمع خدمات رفاهی ۱۲ کیلومتری محور خاش - زاهدان اجرا می شود، مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی، رسانه‌ای و هنری در چهارچوب یک پویش ملی به اجرا در می آید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کمک به افزایش ایمنی خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در محورهای اصلی و منتخب، ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است، گفت: به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه های جاده ای و ترغیب مسافران به توقف درمسیر، کمک به احیا نمایش های ایرانی به ویژه نمایش‌های آیینی، سنتی بومی مقصد از دیگر اهداف اجرای این پویش محسوب می شود.

انتهای پیام/