شناسهٔ خبر: 106513 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد:

همه آنچه مالکان و انبوه سازان درباره تسهیلات خودمالکی باید بدانند

تسهیلات خودمالک.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه افراد خودمالک یا انبوه سازان می توانند از تسهیلات ساخت مسکن در طرح نهضت ملی استفاده کنند،گفت:برای استفاده از تسهیلات خودمالکی به خرید اوراق یا سپرده گذاری نیاز نیست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ خلیل محبت خواه شرط بهره مندی از تسهیلات خودمالکی در طرح نهضت ملی مسکن را در تهران،شهرستانهای تهران و روستاهای این استان داشتن پروانه و سند عنوان کرد و گفت: برای ساخت هرواحد میزان این تسهیلات در تهران ۴۵۰ میلیون تومان ،شهرهای استان تهران ۳۰۰ میلیون و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درخصوص نحوه بازپرداخت تسهیلات در طرح ملی مسکن به شهروندان تهرانی توضیح داد: در این طرح برای شهروندان تهرانی ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات، با بازپرداخت ۲۰ ساله ، نرخ سود بانکی برای دهک های ۴ و ۵ برابر با ۹ درصد و برای دهک های اول تا سوم نرخ سود پنج درصد درنظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: همه افرادی که در حوزه های ساختمانی فعالیت دارند اعم از تعاونی ها،سازندگان حرفه ای، خودمالکان ،صاحب زمین می توانند برای ساخت یا اتمام پروژه های در حال اجرا از این تسهیلات استفاده کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: هم اکنون برای خودمالکانی که در سایت نهضت ملی مسکن ((saman.mrud.ir ثبت نام می کنند این امکان فراهم شده است تا در هنگام ثبت نام مدارک خود را بارگذاری و با انتخاب بانک به شعب معرفی شوند و نسبت به تکمیل اطلاعات در شعب بانک های اقدام عامل کنند.

محبت خواه گفت: تسهیلاتی که در قالب نهضت ملی مسکن به خودمالکان پرداخت می شود نیازی به خرید اوراق یا سپرده گذاری ندارد و متقاضیان می توانند تسهیلات را دریافت کنند که البته این تسهیلات در چهارمرحله و توسط بانک عامل به خودمالکان پرداخت می شود.

جزئیات پرداخت تسهیلات در چهارمرحله بدین شرح است: در مرحله پی کنی و فوندانسیون ۱۰ درصد، مرحله اسکلت و سقف ۴۰ درصد ، سفت کاری ۲۵ درصد و مرحله نازک کاری نیز ۲۵ درصد تسهیلات به متقاضیان پرداخت می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در پایان از ثبت نام ۱۱۷۳۲ نفر از تهرانی ها جهت استقاده از تسهیلات خودمالک خبر داد.