شناسهٔ خبر: 106521 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

هم افزایی دستگاه‌ها جهت مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز / تاکید بر اصلاح فرآیندها

محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در جهت اصلاح فرآیندها از نیاز به کارگروه مشترک و هم افزایی و هماهنگی بیشتر در مقابله با ساخت و سازها با دستگاه‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداریها به عنوان مرجعی برای رسیدگی به تخلفات ساختمانی به لحاظ ضوابط شهرسازی و ایمنی گفت: در آمد حاصله از محل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداریها محل بروز تخلفات شده و ساخت و سازهای شهری را تشدید کرده است.

وی تصریح کرد: در زمینه مدیریت یکپارچه و هماهنگی بین دستگاهی در خصوص مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز به یک برنامه ریزی صحیح و تعامل بین بخشی موثر نیاز داریم.

محبت خواه گفت: ۴۸ شهردار استان تهران علاوه بر دغدغه تامین درآمدهای مورد نیاز شهرها ی استان می بایست در دیدگاه کلان به صیانت از سرمایه های شهری بیاندیشند.

مدیر کل راه  و شهرسازی استان تهران در پایان گفت: آیندگان درباره رشد قارچ گونه شهرها و از بین رفتن حق بصری و کیفیت زندگی شهری ما را مواخذه خواهند کرد، کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداریها عامل درآمدزایی نیست بلکه این کمیته باید آراء بازدارنده داشته و نظارت کامل بر جریانات و اتفاقات این کمیته برعهده فرمانداران است که می طلبد تا در این خصوص صیانت بیشتری اعمال شود.