شناسهٔ خبر: 106539 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان خبر داد:

اجرای دستورالعمل های ستاد نورزی /ایمنی در سفر مهم ترین هدف است

غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: دستورالعمل های ابلاغ شده ستاد نوروزی در دست اجرا است و توجه به سفر ایمن مسافران مهم ترین هدف این اداره کل است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان،غلامعباس بهرامی نیا در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفرهای نورزی استان که با حضور استاندار خوزستان، معاون امور عمرانی استاندار، فرمانداران، شهرداران و روسای دستگاه های اجرایی مرتبط با ستاد نوروزی در سالن مدیریت بحران استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: پیرو دستورالعمل های ابلاغ شده از سوی ستاد نوروزی، هماهنگی های لازم برای اجرای مصوبات این ستاد انجام شده است.

وی افزود:ایمنی سفر و مباحث مرتبط با آن مهم‌ترین موضوع مورد توجه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای است که این موضوع با دستگاه های عضو ستاد نوروزی، مطرح شده و در این خصوص برنامه ریزی هایی صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: در نهمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی خوزستان بر فراهم کردن بستر مناسب سفر ایمن برای مسافران نوروزی تاکید شد و علاوه بر این، از سه شنبه ۲۴ اسفند ماه، مانور نوروزی برای استقرار راهداری، پلیس راه، اورژانس و هلال احمر و دیگر دستگاه های امدادرسان برای حضور در محورهای استان آغاز می شود.

بهرامی نیا ادامه داد: در بخش حمل و نقل عمومی نیز جلسه هایی با تشکل های صنفی برگزار شده تا بتوان از ظرفیت های اتوبوس، مینی بوس و تاکسی های بین شهری استفاده کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به اجرای پویش همراهان سفر ایمن همزمان با ۲۳ استان کشور در خوزستان، گفت: این پویش با هدف کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای خودروهای استفاده کنندگان شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان  به توقف وسایل نقلیه در طول سفربا هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی ، ارتقاء دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی و آشنا شدن مسافران با فرهنگ بومی و محلی استان خوزستان با استفاده از تکنیک های مختلف نمایش های کاربردی و خیابانی، نمایش عروسکی، استندآپ کمدی و اجرای موسیقی سنتی در مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی آزادراه خلیج فارس برگزار خواهد شد.

وی اذعان کرد: علاوه بر این، هماهنگی های لازم با اعضای کمیته حمل و نقل سفر از جمله شرکت پخش فرآورده های نفتی انجام شده برای تأمین سوخت مورد نیاز اتوبوس ها، مینی بوس ها، دستگاه های امدادی، هلال احمر ،پلیس راه و اورژنس انجام شده است.

بهرامی نیا با بیان اینکه امیدواریم با تلاش همه و همراهی مردم در رانندگی صحیح و ایمن، کمترین تصادفات را محورهای در استان خوزستان که یکی از مقصدهای گردشگری کشور است، داشته باشیم، گفت: در جاده های منتهی به کاروان های راهیان نور نیز علی رغم اینکه در حیطه وظایف این اداره کل نیست سعی شده نهایت همکاری صورت پذیرد اما حل مشکلات این جاده ها بصورت اساسی و اصولی نیازمند اعتبارات ویژه است.

انتهای پیام