علیرضا قاریقرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در رابطه با پروژه قطار سریعالسیر اصفهان- تهران اظهار کرد: قطار پرسرعت یک پروژه ملی بوده که بین اصفهان- قم- تهران تعریف شده است.
وی افزود: در طول زمانی که این پروژه شکل گرفته است تغییرات زیادی چه از نظر کارفرمایی و قراردادی و چه از نظر سیاستگذاری به آن وارد شده به طور مثال در بخشهای سرعت، فاز بندی و انجام کار تغییراتی داشته است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه اکنون پروژه قطار سریعالسیر اصفهان- تهران توسط شرکت ساخت به طور متمرکز مدیریت میشود اذعان داشت: تاکنون در بخش زیرساختهای این پروژه اقداماتی انجام شده است. همچنین در صورتی که قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین اجرایی شود، یکی از پروژههایی است که می تواند با قدرت بیشتری پیش برود.
وی بیان داشت: تکنولوژی پروژه قطار سریعالسیر اصفهان- تهران برای نخستینبار به کشور وارد شده از این رو نیاز به تمرکز خاصی در وزارتخانه و دولت دارد به طوری که حواشی آن اصلاح شود تا پروژه به مرحلهای برسد که بر ریل انجام سریع کار قرار گیرد.
قاریقرآن با اشاره به اینکه افت و خیز در انجام این پروژه تاکنون مشکلاتی را برای آن ایجاد کرده است گفت: این پروژه یک کلان پروژه است همچنین اگر کلان پروژهای دچار نوسان بشود سانجامش مبهم میشود.
وی در پایان عنوان کرد: اکنون وضعیت پروژه قطار سریعالسیر اصفهان- تهران در فضای میانه قرار گرفته و کل قرارداد این پروژه نیز به صورت مشارکتی با کشور چین تعریف شده است.