شناسهٔ خبر: 106559 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مطرح کرد؛

امکان قرارگیری قطار سریع السیر اصفهان- تهران بر ریل سریع اجرایی شدن

قطار سریع السیر اصفهان تهران مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تکنولوژی پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران برای نخستین‌بار به کشور وارد شده از این رو نیاز به تمرکز خاصی دارد به طوری که حواشی آن اصلاح شود تا پروژه بر ریل انجام سریع کار قرار گیرد.

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در رابطه با پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران اظهار کرد: قطار پرسرعت یک پروژه ملی بوده که بین اصفهان- قم- تهران تعریف شده است.  

وی افزود: در طول زمانی که این پروژه شکل گرفته است تغییرات زیادی چه از نظر کارفرمایی و قراردادی و چه از نظر سیاست‌گذاری به آن وارد شده به طور مثال در بخش‌های سرعت، فاز بندی و انجام کار تغییراتی داشته است.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه اکنون پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران توسط شرکت ساخت به طور متمرکز مدیریت می‌شود اذعان داشت: تاکنون در بخش زیرساخت‌های این پروژه اقداماتی انجام شده است. همچنین در صورتی که قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین اجرایی شود، یکی از پروژه‌هایی است که می تواند با قدرت بیشتری پیش برود.  

وی بیان داشت: تکنولوژی پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران برای نخستین‌بار به کشور وارد شده از این رو نیاز به تمرکز خاصی در وزارتخانه و دولت دارد به طوری که حواشی آن اصلاح شود تا پروژه به مرحله‌ای برسد که بر ریل انجام سریع کار قرار گیرد.  

قاری‌قرآن با اشاره به اینکه افت و خیز در انجام این پروژه تاکنون مشکلاتی را برای آن ایجاد کرده است گفت: این پروژه یک کلان پروژه است همچنین اگر کلان پروژه‌ای دچار نوسان بشود سانجامش مبهم می‌شود.  

وی در پایان عنوان کرد: اکنون وضعیت پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران در فضای میانه قرار گرفته و کل قرارداد این پروژه نیز به صورت مشارکتی با کشور چین تعریف شده است.