شناسهٔ خبر: 106629 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال ۱۴۰۰ انجام پذیرفت؛

رفع تصرف ۱۳۰۰ میلیارد ریال اراضی ملی شهرستان کاشان با اجرای احکام قضایی

مجتبی اراسته اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان از اجرای ۴۶ مورد حکم قضایی جهت رفع تصرف اراضی دولتی این شهرستان به ارزش ۱۳۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان با اشاره به اقدامات انجام یافته در راستای رفع تصرف اراضی ملی این شهرستان، اظهار کرد: با هوشیاری و تلاش‌های بعمل آمده در اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان ضمن تشدید در حفاظت اراضی ملی و پیشگیری از وقوع تصرفات، نسبت به اجرای احکام قضایی اقدام و اراضی دولتی به بیت‌المال بازگردانده شد.  

 وی اذعان داشت: در سال جاری ۴۶ مورد حکم قضایی برای رفع تصرف ۱۴ هکتار از اراضی دولتی شهرستان کاشان اجرا شد و براین اساس ساخت و سازهای غیرمجاز در آن تخریب و نسبت به امحا آثار تصرف و یا خلع ید و قلع و قمع اقدام شد.  

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان ارزش این اراضی را یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بیان کرد و گفت: احکام قضایی به دنبال پایش مستمر اراضی دولتی و در راستای تثبيت حقوق عمومی، ممانعت از تعرض به اراضی ملی و بيت‌المال و جلوگیری از تخریب اراضی دولتی اخذ و اجرا شده است.  

وی با بیان اینکه رسیدگی به موضوع زمین‌خواری یکی از اولویت‌های این اداره است عنوان کرد: اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان همسو با سیاست گذاری‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و در راستای برخورد با پدیده زمین‌خواری و تخریب و تصرف اراضی ملی به سرعت عملیات رفع تصرف را با قاطعیت انجام می‌دهد.  

 گفتنی است: اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان در ۱۸ ماه گذشته اجرای بیش از ۱۷۰ فقره حکم قضایی و حقوقی جهت رفع تصرف اراضی ملی به ارزش بیش از ۶۰۰۰ میلیارد ریال را در کارنامه خود دارد.