شناسهٔ خبر: 106630 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار خبر داد؛

پیشرفت ۴۵ درصدی ۸ کیلومتر از پروژه کنارگذر خوانسار

کنارگذر خوانسار - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی هشت کیلومتر از پروژه کنارگذر خوانسار با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی در دست اجرا قرار دارد.

سعید شاهی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص آخرین وضعیت احداث کنارگذر خوانسار اظهار کرد: پروژه کنار گذر خوانسار یکی از پروژه‌های مهم و شاخص استان است که احداث آن با توجه به واقع شدن شهر خوانسار در منطقه کوهستانی و فاقد کمربندی بودن آن در دستور کار اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان قرار گرفت.  

 وی افزود: با توجه به اینکه عبور کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین از داخل شهر، مشکلات و نارضایتی‌هایی را برای مردم شهر به وجود آورده بود اجرای کنارگذر خوانسار به طول ۱۹ کیلومتر که جزئی از طرح احداث باند دوم دامنه- خوانسار- گلپایگان- خمین است در نظر گرفته شد.   

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار بیان داشت: در حال حاضر عملیات اجرایی هشت کیلومتر از این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی در دست اجرا قرار دارد.  

 وی اذعان داشت: احجام اجرا شده در کل پروژه شامل یک میلون و ۷۵۰ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۲۷۰ هزار مترمکعب خاکریزی، ۲۴۰ هزار مترمکعب اساس و زیراساس بوده است همچنین ۹۶ دستگاه ابنیه فنی و دو دستگاه تقاطع بزرگتر از هشت متر اجرا شده است.  

 شاهی با بیان اینکه اعتبار ابلاغی کنارگذر خوانسار در سال جاری ۱۱۰ میلیارد ریال بوده است عنوان کرد: از این میزان بیش از ۶۷ درصد آن به مبلغ بالغ بر ۷۴ میلیارد ریال تخصیص داده شد.