شناسهٔ خبر: 106637 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

ظرفیت ها باید برای سفر ایمن در جنوب سیستان و بلوچستان فراهم شود

جلال الدین قادری.jpeg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به افزایش سفر به مناطق جنوبی این استان به ویژه بندر چابهار باید همه امکانات و ظرفیت ها در اجرای طرح نوروزی بسیج شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایرانشهر)، جلال الدین قادری در جلسه مشترک هم اندیشی، برنامه ریزی و هماهنگی ستاد نوروزی جنوب سیستان و بلوچستان خواستار شیفت بندی و برقراری تمام وقت کشیک های نوروزی و گشت زنی مستمر شد و اظهار داشت: برنامه ریزی برای مدیریت تردد، شناسایی روزهای پیک سفر و بازدید مستمر از پایانه های بار و مسافر، آماده سازی راهدارخانه ها برای پذیرایی و اسکان میهمانان نوروزی، ساماندهی و ایمن سازی محورهای مواصلاتی و گردشگری، استفاده منظم و مهندسی از ماشین آلات، بسیج امکانات با نظارت بیشتر انجام شود.

وی طول راههای تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان وبلوچستان را افزون بر ۱۲ هزار کیلومتر ذکر کرد و افزود:  ضروری است به منظور پیشگیری از تصادفات رانندگی کمیسیون ایمنی با هماهنگی فرمانداران تشکیل شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین در این ایام نقاط حادثه خیز با نصب علائم آشکار سازی و گشت های نیروهای پلیس و راهداری به صورت مستمر انجام گردد.

قادری تاکید کرد: این اداره کل آمادگی دارد به منظور کاهش تصادفات رانندگی در نوروز تعدادی از ماشین آلات راهداری را در اختیار پلیس راه جنوب استان قرار دهد.

وی بر افزایش تعداد دوربین های ثبت تخلفات در راه‌های جنوب سیستان وبلوچستان، بررسی دقیق علت حوادث در ایام نوروز با همکاری نیروهای پلیس و راهداران، کنترل بر خدمات در مجمتع های خدمات بین راهی، اصلاح سرعت گیرهای غیر استاندارد در راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان تاکید کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سرقت علائم ایمنی در سالجاری افزون بر ۱۶ میلیارد تومان خسارت به این اداره کل وارد نموده است، اظهار داشت: نیروهای

راهداری این اداره کل همزمان با سفرهای نوروزی اقدامات ایمنی نظیر نصب علایم و شیار لرزاننده و خط کشی محورها را به طور ویژه در دستور کار قرار داده اند.

قادری بیان کرد: این اداره کل با توجه به تردد روزانه بیش از ۵۰۰ دستگاه ناوگان باری از بندر چابهار به مقصد دیگر نقاط استان تلاش دارد با اتخاذ تدابیر لازم سفر ایمنی را برای کاربران جاده ای رقم زند.

انتهای پیام/