شناسهٔ خبر: 106642 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مطرح کرد؛

  تکمیل مدار اجرایی ۳۰ کیلومتر از آزادراه شرق اصفهان در سال ۱۴۰۱

آزادراه شرق - اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ادامه پروژه آزادراه شرق اصفهان در حدود ۳۰ کیلومتر بر مدار اجرا است که در سال ۱۴۰۱ برای بهره‌برداری آماده می‌شود.

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص آخرین وضعیت پروژه آزادراه شرق اصفهان اظهار کرد؛ این پروژه یکی از پروژه‌های بسیار خوب وزارت راه و شهرسازی است که مهمترین اهداف و مزایای آن تکمیل بخش مهمی از حلقه مفقوده کریدور آزادراهی شمال- جنوب کشور و تسهیل در حمل و نقل بار و مسافر استان های شمالی کشور به استان‌های اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و كهگيلويه و بوير احمد است.     

وی افزود: از دیگر مزایای این پروژه افزایش بهره‌وری آزادراه اصفهان ـ نطنز ـ کاشان و اتصال کریدور شرقی–غربی کشور به کریدور آزادراهی شمالی–جنوبی است.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: بخش عمده‌ای از پروژه آزادراه شرق اصفهان تا پایان سال ۱۳۹۹ انجام و خوشبختانه بازگشایی شد.  

 وی با بیان اینکه سال‌ها این پروژه بلاتکلیف و متوقف بود. گفت: ادامه این پروژه آزادراه شرق اصفهان در حدود ۳۰ کیلومتر بر مدار اجرا است و در سال ۱۴۰۱ برای بهره‌برداری آماده می‌شود.  

 قاری‌قرآن خاطرنشان کرد: برای اتصال استان اصفهان به کریدور شمال جنوب که آزادراه شرق اصفهان نیز یکی از محورهای اصلی آن است، ۱۰۰ کیلومتر دیگر باقی مانده که کار مطالعاتی آن انجام شده است.  

 وی بیان داشت: در استان فارس، آزادراه اصفهان-شیراز تقریبا تمام شده و در مرحله نهایی است فقط یک حلقه ۱۰۰ کیلومتری در این بین باقی مانده که ان شاءالله شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور  مراحل واگذاری به سرمایه گذار را انجام دهد همچنین امید است مدیریت استان به طور جدی برای تأمین منابع مالی آن اقدام کند.