شناسهٔ خبر: 106648 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

رشد حدود ۹۷ درصدی اعتبارات احداث بزرگراه در سیستان و بلوچستان 

راههای سیستان و بلوچستان.jpg مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از رشد حدود ۹۷ درصدی اعتبارات احداث بزرگراه و راه اصلی در سالجاری در این استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، عطاءاله اکبری اظهار داشت: ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار از ابتدای سالجاری تاکنون به احداث بزرگراه و راه اصلی در استان تخصیص یافته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۲۷۹ میلیارد تومان رشد حدود ۹۷ درصدی را نشان می دهد. 
وی ادامه داد: با اعتبارات تخصیص داده شده ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه و بیش از ۴۰ کیلومتر راه اصلی در محدوده تحت پوشش این اداره کل در دست احداث است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان بزرگراه ها را شاهرگ توسعه و پيشرفت هر منطقه دانست و تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته در تخصص اعتبارات  ۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی تا پایان اسفندماه جاری در استان به بهره برداری می رسد.
اکبری افزود: همچنین عملیات  ساخت ۲۷ کیلومتر باند دوم در محور زابل_ زاهدان و ۱۵ کیلومتر باند دوم در محور زاهدان_ میرجاوه نیز تا پایان سالجاری آغاز می گردد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر  راحت ترین راه دسترسی کشورهای آسیای میانه و نیز کشور افغانستان به آب های آزاد جهانی از طریق سیستان و بلوچستان و بندر چابهار است که این امر مزیت تجاری بسیار مطلوبی را برای این استان و کشورهای یادشده فراهم کرده است، گفت: این اداره به منظور افزایش ظرفیت ترانزیت محورها، ایمنی سفر و کاهش تصادفات توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و حمل و نقل جاده‌ای به ویژه احداث بزرگراه را به طور ویژه در دستور کار قرار داده است که نتیجه مطلوب آن در افزایش دو برابری اعتبارات راهها در سالجاری قابل مشاهده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در پایان خاطر نشان کرد: توسعه کمی و کیفی راه‌ها و بزرگراه‌ها در هر جامعه‌ای از ملزومات اصلی رفاه محسوب می شود از این رو این اداره کل برای ارتقای این مهم تلاش جهادی خود را معطوف کرده تا بتوانند میانگین راه‌ها و بزرگراه‌ها را به سطح مطلوب برسانند و از این جهت به پیشرفت همه جانبه استان کمک کند.