شناسهٔ خبر: 106665 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

اجرای مانور آمادگی امداد و نجات نوروزی در سیستان و بلوچستان

مانور آمادگی دستگاه های امداد و نجات جاده ای مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از اجرای مانور آمادگی امداد و نجات نوروزی این اداره کل با همکاری پلیس راه، اورژانس و هلال احمر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان ایوب کرد، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: از فردا مقارن با ۲۵ اسفندماه مانور نوروزی در استان همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد می شود که با توجه به پیش بینی مسافر پذیر بودن استان در نوروز امسال در رده ۱۰ استان نخست کشور ۵۹ اکیپ ثابت و سیار راهداری به خدمات رسانی می پردازند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین هدف برگزاری این مانور به نمایش گذاشتن توانمندی‌ها و آمادگی راهداران و دستگاه های امدادی جهت ارائه خدمات در سفرهای هموطنان عزیز به این استان است. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان افزود: در این راستا ۲۸۰ نیروی راهداری این اداره کل با استفاده از ۱۸۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در افزون بر ۱۱ هزار کیلومتر از راه‌های تحت پوشش این اداره کل به ارائه خدمات به مسافران در طرح نوروزی می پردازند.

کرد با اشاره به فعالیت مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل از جمله مراکزی است که می‌تواند نقش اصلی و اساسی در ایام نوروز ایفا کند زیرا قادر است اطلاعاتی از قبیل تردد خودروها، دوربین‌های کنترل سرعت، سامانه‌های هوشمند، اعلام آخرین وضعیت شرایط جوی برای هموطنانی که نیازمندند از اطلاعات شبکه راه‌ها استفاده کنند در کمترین زمان ممکن در اختیار مسافرین عزیز قرار دهد تا کاربران جاده ای بتوانند با برنامه‌ریزی مناسب سفر خود را آغاز نمایند.

وی خاطر نشان کرد: مسافران می‌توانند قبل از سفر از طریق تماس با سامانه گویای ۱۴۱ از وضعیت راه‌ها، اطلاعات لازم را کسب نماید.

انتهای پیام/