شناسهٔ خبر: 106695 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد:

لزوم چاره‌اندیشی برای کاهش تصادف ها در مبادی ورودی شهرهای سیستان و بلوچستان

هشتمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه ۴۷ درصد تصادف این استان در ۳۰ کیلومتر ورودی شهرها رخ می دهد باید بطور جدی چاره اندیشی شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان در هشتمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اظهار داشت: ضروری است در راستای کاهش تصادفات به ویژه ایام نوروز که پیش بینی می شود استان میزبان خیل عظیمی از گردشگران باشد در ورودی شهرها میراث فرهنگی اقدام به اجرای برنامه متنوع نظیر نصب سیاه چادر نماید و تعداد پایگاه‌های اورژانس و هلال احمر بیشتر شود و عوامل پلیس راه نیز افزایش یابد تا شاهد کاهش بخش توجهی از سوانح رانندگی در این ایام باشیم.

وی بر برگزاری جلسات روزانه در فرمانداری ها در ایام نوروز تاکید کرد و افزود: هر شهرستانی که ۵۰ درصد تصادفات را کاهش دهد در نوروز اعضای ستاد نوروزی آن‌ مورد تشویق قرار گیرند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه از آغاز مانور نوروزی راهداری در محورهای مواصلاتی استان از ۲۵ اسفندماه خبر داد و افزود: این اداره کل با توجه به پیش بینی ورود قابل توجه مسافران به استان با افزایش دو برابری ظرفیت ها خود تعداد اکیپ های ثابت و سیار راهداری را به ۵۹ اکیپ، تعداد ماشین آلات راهداری را به ۱۸۰ دستگاه و تعداد نیروها را به ۲۸۰ نفر افزایش داده است.

ایوب کرد تصریح کرد: همچنین امسال برای نخستین بار در نوروز گشت های راهداری در شب نیز فعال هستند و به ارائه خدمات می پردازند.

وی گفت: به منظور افزایش ایمنی خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در محورهای اصلی و منتخب، ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی طرح پویش همراهان سفر ایمن در این استان همزمان با ۲۳ استان کشور در مجتمع خدمات رفاهی ۱۲ کیلومتری محور خاش - زاهدان اجرا می شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کرد اظهار داشت: با توجه به اینکه  ۳۵ درصد علت تصادف در سیستان  و بلوچستان را واژگونی تشکیل می دهد تمام تلاش این اداره کل در طرح نوروزی با اقدامات گسترده، فرهنگ سازی و ارتقای ایمنی سفر است.