شناسهٔ خبر: 106704 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان:

مالکین مسکن در زنجان در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت نام کنند

کردلو.jpg رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه همشهریان در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت نام کنند، گفت: مالکینی که حداکثر تا پایان اسفند ماه سال‌جاری در سامانه مذکور ثبت نام نکنند, واحد مسکونی آن‌ها، خانه خالی محسوب می‌شود و پس از آن توسط سازمان امور مالیاتی مشمول مالیات بر خانه‌های خالی خواهد شد.

بهزاد کردلو در گفت‌وگو با خبرنگار ویژه وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، به پیامک ارسال شده به برخی از شهروندان در خصوص واحدهای مسکونی خالی و مالیاتی که برای این واحدها در نظر گرفته شده است اشاره کرد و گفت: برخی از این واحدهای مسکونی خالی نیستند و چون متقاضی در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت نام نکرده است, به عنوان مسکن خالی تعریف شده است.

وی اظهار داشت: برای رفع این مشکل و اینکه واحدهای مسکونی خالی مشخص شود، می‌بایست تمام مالکین مسکن در استان در سامانه املاک و اسکان به آدرس اینترنتی  « amlak.mrud.ir » مراجعه و ملک خود را ثبت نمایند تا مشمول مالیات نشوند.

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان گفت: به مالکینی که پیامک اشتباه در خصوص خانه‌های خالی ارسال شده و ملک یا املاک آنها به عنوان خانه خالی مشمول مالیات قرار گرفته است، باید در مرحله اول به سامانه سازمان امور مالیاتی به آدرس « my.tax.gov.ir »مراجعه کرده و وضعیت «عدم پذیرش مالیات متعلقه» را انتخاب کرده و در مرحله دوم هم باید به سامانه املاک و اسکان به نشانی « amlak.mrud.ir» مراجعه کرده وضعیت مالکیت و سکونت خود را ثبت کنند.

کردلو متذکر شد: با مراجعه و ثبت نام در این دو سامانه مشکل مذکور حل خواهد شد.

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان، با تاکید بر اینکه در صورت عدم ثبت اطلاعات ملک، آن واحد مسکونی خالی تلقی خواهد شد، ابراز داشت: مالکینی که خانه خالی دارند باید نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند و ادارات راه و شهرسازی در استان‌ها دسترسی به سامانه املاک و اسکان ندارند و در صورت نیاز, خود متقاضیان به صورت خود اظهاری، اطلاعات خود را در سامانه یاد شده می توانند ویرایش کنند.

وی تصریح کرد:  ملکی که ورثه‌ای است و صاحب ملک در قید حیات نمی‌باشد و همچنین واحد مسکونی که به اجاره داده شده است, باید اطلاعات افرادی که در این واحدهای مسکونی زندگی می‌کنند در سامانه املاک و اسکان ثبت شود.