حسین مذنب، مدیرکل بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت راه و شهرسازی در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص بازدید سرزده از فرودگاه مهرآباد تهران، با اشاره به بررسی شرایط ترمینالهای این فرودگاه در این حضور و گفتوگوی صمیمانه با مسافران بابت بررسی مشکلات مطروحه از سوی آنان، اظهار داشت:شرکتهای هواپیمایی ملزم به رعایت حقوق مسافر بر اساس دستورالعملهای ابلاغی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری هستند.
وی ادامه داد: استقرار دفتر حقوق شهروندی و میز خدمت و همچنین مقام پاسخگو در ترمینال فرودگاهها در ایام نوروز امری ضروری است و شرکتهای هواپیمایی در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ ملزم به استقرار مقام پاسخگو و تام الاختیار در ترمینالهای فرودگاهها هستند.
وی همچنین خواستار اعلام به موقع تأخیر پروازها به مسافران و پذیرایی از آنان شد و گفت: یکی از وظایف مهم روابط عمومی فرودگاهها در امر اطلاعرسانی است و روابط عمومی فرودگاهها مکلف هستند موضوعات مهم را درقالب زیرنویس خبر شبکه های استانی یا شبکه خبر، سایت و کانالهای پر بازدید و معتبر و فضاهای مجازی یا اطلاعات پرواز غیرحضوری اطلاع رسانی کنند.
مدیرکل بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: کلیه ایستاییهای غیرمتعارف توسط جانشین مدیر فرودگاهها باید مدیریت شود و مسافران نیز میبایست بر اساس آخرین دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا جهت تهیه بلیت خود اقدام کنند.