شناسهٔ خبر: 106762 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگاران:

بلیت مسافری تا پایان رمضان ۱۴۰۱ افزایش نمی‌یابد/ هیچ ایرلاینی بیش از سقف تعیین شده حق فروش بلیت ندارد

وزیر در جمع خبرنگاران وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه با روش‌های غیربودجه‌ای در سال ۱۴۰۱ در بخش حمل و نقل تحویل ایجاد خواهد شد تاکید کرد: بلیت مسافری تا پایان رمضان ۱۴۰۱ افزایش نمی‌یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی امروز ۲۵ اسفند در حاشیه بهره‌برداری از ۴۷۰ دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: بهره‌برداری از دستگاه‌های ناوگان ریلی تولید داخل حاکی از آن است که در شش ماه گذشته تحولی در حوزه ساخت ناوگان ریلی در داخل کشور ایجاد شده است.

عضو کابینه دولت سیزدهم  ادامه داد: هم‌اکنون در حوزه ساخت ناوگان ریلی و واگن خودکفا هستیم و نیازی به خارج از کشور در این زمینه وجود ندارد. در همین رابطه نیز تصمیماتی در سال جاری گرفته شده تا در سال آینده ساخت ناوگان ریلی را هم به لحاظ کیفیت و هم به لحاظ سرعت توسعه بدهیم.

قاسمی افزود: در حوزه حمل و نقل اساسا در بخش های مختلف به حد مطلوب نرسیدیم. اما به روش‌هایی غیربودجه‌ای در سال ۱۴۰۱ تحول بزرگی در دولت سیزدهم به وجود خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه در ۵ تا ۶ ماه گذشته، ترانزیت کشور به روایت آمار در بیش از ۵۰ سال گذشته رکورد زده است، اعلام کرد:  این مهم نیز به دلیل ارتباط دیپلماسی که سیاست‌ دولت سیزدهم است، محقق شد.

وزیر راه و شهرسازی که امروز در بین مسافران ایستگاه راه‌آهن تهران نیز حضور یافته و از نزدیک در جریان تردد برخی از آنها قرار گرفت در خصوص بلیت‌های مسافری ریلی برای نوروز ۱۴۰۱ اعلام کرد: امروز در بین مسافران حضور یافتم. مردم اطمینان داشته باشند که بلیت‌های مسافری نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته است. تا پایان رمضان بلیت‌های مسافری نباید افزایش یابد.

قاسمی توضیح داد: در مورد اتوبوس نیز قیمت بلیت‌ها اعلام شده است. در بخش هوایی نیز در آبان ماه سقفی برای ایرلاین‌ها تعیین شد و هیچ ایرلاینی بیش از سقف تعیین شده حق فروش بلیت ندارد. در عین حال، ایرلاین‌ها می‌توانند به شکل رقابتی، قیمت‌ها را کاهش بدهند. سقف نیز در سایت سازمان هواپیمایی کشوری وجود دارد. چنانچه ایرلاینی بیش از مقدار تعیین شده بفروشد حتما با آنها برخورد خواهد شد. همچنانکه با دو ایرلاین نیز برخورد لازم انجام گرفته است.