شناسهٔ خبر: 106782 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قم

پیشرفت مناسب عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح در روستای ورجان

تقاطع غیر همسطح میدان ورجان قم معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قم از سرعت و پیشرفت فیزیکی مناسب عملیات ساخت و احداث تقاطع غیر همسطح در میدان روستای ورجان بعد از مدت کوتاه وقفه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرزی(قم)، محسن محبتی اظهار داشت: با تشکیل شهرستان جدید کهک، توسعه زیرساخت های حوزه حمل و نقل و جاده ای در دستور کار این اداره کل است.

وی افزود: در محدوده و اطراف این شهرستان به دلیل جذابیت گردشگری و تنوع آب و هوایی، در طول سال شاهد حجم بالای تردد در محور قم- کهک هستیم.

محبتی گفت: خودروهای عبوری از سه مسیر، ونارچ، لنگرود و پردیسان به شهرکهک دسترسی دارند.

وی با اشاره به این که نقطه مشترک خودروهای عبوری در هر سه مسیر روستای ورجان است اشاره کرد: در طول سال به ویژه در فصل تابستان شاهد حجم بالای تردد در محدوده روستای ورجان هستیم و برای هدایت ترافیک و کاهش تصادفات اقدامات اساسی نیاز است.

محبتی با بیان این که میدان ورودی ورجان نقطه حادثه خیز  و پر مخاطره است توضیح داد: متاسفانه در طول سال های گذشته شاهد تصادفات زیادی در مسیرهای منتهی به این میدان بوده ایم که با تأمین اعتبار، عملیات اصلاح این میدان در دستور کار قرار گرفته است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قم اظهار داشت: احداث تقاطع غیر همسطح در این منطقه، مشکل گره ترافیکی و ترافیک عبوری این نقطه را حل خواهد کرد.

محبتی در خصوص جزییات احداث این تقاطع توضیح داد: یک دستگاه پل از خروجی ورجان به سمت لنگرود احداث می شود و تمامی خودروهای عبوری که از سمت ورجان به سمت لنگرود و بالعکس قصد عزیمت دارند از روی پل تردد می کنند.

وی افزود: تردد خودروها از پردیسان به ورجان از رمپ کنار تقاطع و از ورجان به پردیسان از زیر پل خواهد بود.

وی با بیان این که عملیات اجرایی احداث این تقاطع از مهرماه سال جاری آغاز شده است، توضیح داد: این پل با طول ۲۵ متر با اعتبار یکصد و سی هزار میلیارد ریال و به مدت نه ماه احداث خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان گفت: امیدواریم با احداث این تقاطع بخشی از گره ترافیکی و مخاطرات ورودی روستای ورجان مرتفع شود و از همه رانندگان خودروهای عبوری تقاضا داریم در طول مدت احداث پل نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در آن محدوده همکاری لازم را با این اداره کل داشته باشند.