شناسهٔ خبر: 106791 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه و شهرسازی استان:‌

يگان حفاظت راه و شهرسازي استان خراسان شمالی تخلفات نوروز ۱۴۰۰ را رصد می كند

یگان حفاظت خراسان شمالی مدیركل راه و شهرسازي خراسان شمالي از آماده باش نيروهاي يگان حفاظت از اراضي ملي اين اداره كل در ايام نوروز ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، قاسم قاسمی اظهار داشت: با توجه به فرا رسيدن ايام نوروز و لزوم گشت زني در اين ايام به منظور جلوگيري از سوء استفاده و تصرفات توسط اشخاص در اراضي متعلق به دولت و سازمان ملي زمين و مسكن، نيروهاي حفاظت از اراضي در اين ايام آماده باش هستند.

وي افزود: برنامه زمان بندي گشت زني و عملياتي نيروهاي شركت حفاظت از اراضي استان از ۲۷ اسفندماه جاري تا پايان تعطيلات است.

قاسمی تاكيد كرد: با افراد سودجو كه به دنبال تصرف اراضي ملي و دولتي هستند به جد برخورد مي شود.

زمين هاي محدوده و حريم شهرها كه در اختيار راه و شهرسازي است به لحاظ ريالي ارزش بسيار بالايي دارد كه همين امر سبب مي شود سودجويان به دخل و تصرف در اين زمين ها گرايش پيدا كنند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی این گونه گفت: شهروندان می توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را ضمن تماس با شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند.

گفتنی است کل اراضی که در اختیار یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی قرار دارد ۲۷۱۸۵ هکتار است که یگان حفاظت از اراضی ملی این اداره کل وظیفه حفظ و حراست از این اراضی را دارد.