شناسهٔ خبر: 106792 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش باران و کاهش دما در مناطق شمالی کشور/ آسمان صاف در بیشتر نقاط کشور از روز دوشنبه

باران کارشناس هواشناسی از شدت بارش‌ها طی ۲۴ ساعت آینده در استان مازنداران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، سمنان و ارتفاعات البرز خبر داد و گفت:‌ این بارش‌ها به صورت رگبار و همراه با رعد و برق و وزش باد و در مناطق کوهستانی به شکل برف خواهد بود.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی را برای امروز ۲۶ اسفند و روزهای آتی اعلام کرد.

وی گفت: آسمان جنوب غرب و غرب کشور امروز غبار آلود خواهد بود و در جنوب مرکز و شرق کشور هم وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که گاهی سبب گرد و خاک در این مناطق خواهد شد.

رفیعی افزود: از روز جمعه تا یکشنبه در شمال آذربایجان شرقی، نوار غربی آذربایجان غربی، اردبیل و مناطقی از سواحل خزر بارش‌ها خفیف می‌شود و دوشنبه آسمان بیشتر مناطق کشور صاف خواهد شد.

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: طی دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور به ویژه مناطق شمالی کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه را خواهیم داشت.

وی گفت: از امروز آب‌های دریای خزر و طی دو روز آینده آب‌های خلیج فارس و عمان مواج خواهد بود.

رفیعی آسمان امروز تهران را ابری و گاهی همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی کرد و گفت: حداکثر دمای امروز تهران ۱۰ درجه بالای صفر خواهد شد که نسبت به روز گذشته ۷ درجه کاهش مییابد.

وی ادامه داد: حداکثر دما نیز به صفر خواهد رسید که نسبت به دیروز ۱۰ درجه کاهش را نشان می‌دهد و دمای فردا نیز ۴ درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی سردترین استان‌های کشور را اردبیل با ۱۶ درجه زیر صفر، تبریز و ارومیه با  ۸درجه زیر صفر و سنندج را ۷ درجه زیر صفر اعلام کرد.

به گفته رفیعی گرم‌ترین استان کشور نیز بندر عباس با ۳۵ بالای سفر ثبت شده است.