شناسهٔ خبر: 10680 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

حاکمیت موج گرما در اکثر مناطق کشور/ کاهش یک روزه دمای هوا در سواحل دریای خزر

باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام گرم شدن هوا در اکثر نقاط کشور برای روزهای آینده به هموطنان توصیه کرد تا علاوه بر تهمیدات لازم در مصرف انرژی از فعالیت در فضای باز و در نیمه روز خودداری کنند.

کبری رفیعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور برای سه روز آینده گفت: از امروز دوشنبه ۲۶ مرداد تا اواخر هفته به دلیل استقرار موج گرما، همچنان هوای گرم در اکثر نقاط کشور حاکم خواهد بود که فردا در سواحل دریای‌خزر کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: انتظار می‌رود برای روزهای چهارشنبه و پنج شنبه مجددا دمای هوا در سواحل دریای‌خزر هم افزایش پیدا می‌کند. توصیه می‌شود هموطنان تمهیدات لازم را برای مصرف بهینه انرژی در روزهای گرم داشته باشند. همچنین برای کاهش گرمازدگی از فعالیت در فضای باز در اواسط روز پرهیز کنند.

رفیعی ادامه داد: طی سه روز آینده با تقویت گرما در استان‌های جنوبی و رشد ابرهای جوششی که معمولا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رخ می‌دهند وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باددر مناطقی از استان هرمزگان و جنوب شرق فارس دور از انتظار نیست. برای فردا بعدازظهر برای بخش‌هایی از البرز مرکزی، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی شده است.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، برای امروز و فردا وقوع گرد و خاک در خوزستان و ایلام پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت هوای تهران نیز گفت: آسمان تهران امروز و فردا صاف است که در بعدازظهر انتظار افزایش ابر در ارتفاعات و گاهی وزش باد را خواهیم داشت. بیشینه دمای هوای تهران امروز ۳۹ و کمینه دمای هوای برای فردا صبح ۲۸ درجه پیش‌بینی شده است. /

نظر شما