شناسهٔ خبر: 106822 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی:

۱۴ هزار و ۴۰۰ اتوبوس مسافران نوروزی را جابه‌جا می‌کنند

جلسه افندی زاده با هیئت ازبکستانی معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: سازمان راهداری با ۱۴ هزار و ۴۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۴ هزار و ۳۰۰ و۳۰ هزار ۳۰۰ دستگاه سواری کرایه در ایام نوروز اقدام به جابه‌جایی مسافران می کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به گفته شهریار افندی زاده معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی در بخش حمل جاده‌ای هم ۴۵ هزار کیلومتر راه اصلی، راه شریانی و آزادراه در نظر گرفته شده است که در این مسیرها ۱۲ هزار و۶۰۰ راهدار اقدام به ارائه خدمات در بین مسافران می‌کنند.

امروز معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از پایانه آزادی بازدید کرد و در این بازدید برخی از مسافران از کمبود سرویس و یا تاخیر در حرکت اتوبوس‌ها گله‌مند بودند که دستورات لازم برای افزایش تعداد سرویس‌ها و توزیع مناسب در حرکت‌ها ارائه شد.

سفرهای نوروزی از امروز ۲۵ اسفند شروع شده و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد. امروز وزیر راه وشهرسازی هم از وضعیت قطارها بازدید کرد.

رییس سازمان راهداری و و حمل و نقل جاده‌ای نیز در این رابطه گفت: برای نوروز ۱۴۰۱ حدود ۳۰ درصد رشد سفر‌های نوروزی پیش‌بینی می‌شود، برای این سفر‌ها بالغ بر ۴۰۰ سامانه کنترل جاده‌ای تعبیه شده است.

وی ادامه داد: در برخی از محورهای پر تردد عمر برخی از راه‌ها و میزان ظرفیتی که دارند با هم همخوانی ندارند و باید برای بعضی از راه‌های مواصلاتی راه‌های جایگزین در نظر گرفته شود.

سازمان راهداری زیرساخت‌های لازم برای برخی از گلوگاه‌ها و محورهای پر تردد را مورد بررسی قرار داده است.