شناسهٔ خبر: 106824 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

۴۲ طرح تفصیلی شهرهای استان اصفهان در دست تهیه است / برآیند جلسات کمیسیون ماده پنج استان اصفهان در سال ۱۴۰۰

محمد بناییان اصفهان معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ۳۰ طرح تفصیلی ابلاغ شده و ۴۲ طرح در مرحله تهیه است گفت: امسال تعداد ۴۱ جلسه کمیسیون ماده ۵ در استان برگزار شد که برآیند آن تعداد ۵۲۰ مصوبه بوده است.

محمد بناییان معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص آخرین وضعیت طرح‌های جامع و تفصیلی شهرهای استان، اظهار کرد: مطالعات مرحله اول تهیه طرح جامع شهر اصفهان با رویکرد نوین به عنوان اولین پایلوت کشوری اتمام یافته و مرحله دوم درحال ارزیابی و انتخاب مشاور است.  

وی افزود: تهیه طرح جامع نطنز با رویکرد نوین به عنوان دومین پایلوت کشوری در مرحله اول، قرار دارد. و طرح جامع نایین با رویکرد بازآفرینی شهری و حفاظت از بافت تاریخی در مرحله تهیه است.  

 معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۲ همه شهرهای استان از طرح جامع، تفصیلی و مصوب برخوردارشوند، اذعان داشت: هشت طرح تفصیلی و دو طرح جامع شهری در مرحله تحویل مدارک و ابلاغ، قرار دارند. همچنین ۳۰ طرح تفصیلی ابلاغ شده، ۲۵ طرح تفصیلی در مرحله اتمام و ارائه به کمیسیون ماده ۵ جهت تصویب بوده و ۴۲ طرح در مرحله تهیه است.  

 وی با اشاره به اینکه حوزه شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان راهبری و نظارت بركليه امور مربوط به بخش شهرسازی و معماری در استان را بر عهده دارد گفت: راهبری ‌و نظارت بر اجرای ضوابط ‌و مقررات شهرسازی و معماری مصوبات شورايعالی شهرسازی و معماری ايران، راهبری و نظارت بر تهيه و اجرای طرح‌های توسعه و عمران و راهبری دبيرخانه‌های كميسيون‌های تخصصی مسكن و شهرسازی وكميسيون ماده ۵ دراستان از جمله آن است.  

 بناییان عنوان کرد: در این راستا سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۱ جلسه کمیسیون ماده ۵ در استان برگزار شد که برآیند آن تعداد ۵۲۰ مصوبه بوده است. همچنین تعداد پنج نشست کارگروه امور زیربنایی در استان برگزار شده است که در مجموع یکهزار و ۵۶۴ طرح و برنامه در آن به تصویب رسیده است.