شناسهٔ خبر: 106835 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان مطرح کرد؛

 تحصیل ۹۱۴ هکتار از اراضی ملی و موات داخل حریم استان اصفهان

عبدالحسین پارسایی راد - اصفهان معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ۹۱۴ هکتار از اراضی ملی و موات داخل حریم در سطح استان تحصیل شده است به توضیح خلاصه ای از مجموعه اقدامات این حوزه در سال ۱۴۰۰ پرداخت.

 عبدالحسین پارسایی‌راد معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص مجموعه فعالیت های این حوزه در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، با دارا بودن سه اداره واگذاری، حقوقی و املاک، راهبری و نظارت بر تمامی امور مربوط به اراضی دولتی در سطح استان را برعهده دارد.  

وی ادامه داد: در این راستا قیمت گذاری اراضی واگذار و خریداری شده، نظارت بر ايجاد و بروز رسانی بانك اطلاعات زمين، نظارت بر حفاظت از اراضی، نظارت بر شناسائی و انتخاب زمين مناسب برای پروژه‌ها، امكان سنجی اراضی و تحويل زمين، تغییر و تحول اراضی داخل و خارج از حریم و محدوده با هماهنگی منابع طبیعی، اخذ اسناد مالکیت تک برگی و تثبیت اراضی دولتی و پالایش اطلاعات اراضی، واگذاری اراضی به اقشار ویژه و تامین اراضی در جهت ساخت مسکن در راستای سیاست‌های دولت را در سطح استان پهناور اصفهان پیگیری و به انجام می‌رساند.  

 معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان تشریح کرد: در حوزه املاک، با تحصیل اراضی ملی و موات داخل حریم به میزان ۹۱۴ هکتار بیش از شش برابر برنامه عمل شده همچنین اسناد اراضی ملی و موات داخل محدوده به میزان ۵۵ هکتار اخذ شده است.  

 وی ادامه داد: در حوزه واگذاری، زمین مورد نیاز برای تامین مسکن ۳۰۰ نفر از اقشار ویژه (آزادگان- جانبازان بالای ۲۵ درصد، خانواده معظم شهدا و فرزند جانباز بالای ۷۰ درصد) در سطح استان واگذار شد.  

  پارسایی‌راد با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۹۶۳ هکتار از اراضی تحویل و تحول شده با منابع طبیعی تعیین تکلیف (ثبت سیستم) شده است اذعان داشت: جانمایی و تدقیق نقشه اراضی بر روی نقشه های پایه بیش از ۱۰ هزار پلاک زمین انجام پذیرفته است.