شناسهٔ خبر: 106889 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی هرمزگان خبر داد؛

الحاق ۳۳۱ هکتار زمین به محدوده شهرهای استان هرمزگان جهت طرح نهضت ملی مسکن

گورانی-معاون شهرسازي و معماري راه و شهرسازی استان هرمزگان معاون شهرسازي و معماري راه و شهرسازی استان هرمزگان از الحاق ۳۳۱ هکتار از اراضی واقع در حریم شهرهای استان به محدوده شهر و تصویب این موضوع در جلسه شورای برنامه ریزی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، ابراهیم رستم گورانی در همين رابطه با اشاره به ابلاغ قانون نهضت ملی مسکن گفت: پس از دستور اکید وزیر محترم راه و شهرسازی مبنی بر تولید سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور و تسریع در امر ساخت و آغاز عملیات اجرایی و نیاز مبرم به زمین و همچنین ظرفیت های قانونی موجود در شهرهای استان، اراضی مستعد در کلیه شهرهای استان شناسایی شد.

وی افزود: به منظور ضرورت تولید مسکن و تامین واحد مسکونی جهت استفاده جوانان و افراد واجد شرایط آنچه که لازم بوده در زمینه تامین زمین و الحاق به شهر‌های استان در نشست های تخصصی با حضور استاندار محترم بررسی شده و در نهایت به جلسه کارگروه و شورای برنامه ریزی استان احاله و با الحاق ۳۳۱ هکتار به شهرهای استان موافقت شد.

معاون شهرسازي و معماري راه و شهرسازی استان هرمزگان تاکید کرد: طرح تفکیکی شهرهای استان با توجه به الگوی بومی منطقه و در جهت بهبود کیفیت زندگی ساکنین و مطابق با کلیه ضوابط و سرانه های شهرسازی توسط مهندسین مشاور تهیه و اجرا خواهد شد .

گورانی در پایان تصریح کرد: در کلیه شهرهای استان اراضی مستعد کاربری مسکونی یا در محدوده شهرها شناسایی و تفکیک و یا از طریق الحاق به محدوده شهرها جهت بارگزاری واحدهای مسکونی تامین و برنامه ریزی شده است.