شناسهٔ خبر: 10691 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در نامه‌ای به مدیران وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت:

دستور آخوندی برای تشکیل «میز زنان» با هدف صیانت از حقوق زنان در دستگاه‌های تابعه وزارت راه‌و‌شهرسازی

عباس آخوندی امضا وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به کلیه مدیران ستادی، سازمانی و استانی وزارت راه و شهرسازی تشکیل حداقل یک میز زنان در دستگاه‌های تابعه را با هدف صیانت از حقوق زنان در این وزارت خواستار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در نامه‌ای به مدیران ستادی، سازمانی و استانی وزارت راه و شهرسازی، دستور تشکیل «میز زنان» در این دستگاه‌ها را با هدف زمینه‌سازی برای حضور بیشتر زنان در فعالیت‌های اجتماعی و ایجاد فرصت‌های برابر شغلی به عنوان شهروندان ذی‌حق صادر کرد.

بر اساس این نامه؛ مدیران مذکور در دستوالعمل می‌بایست علاوه بر مشارکت دادن زنان در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با وظایف وزارت راه و شهرسازی، بانک اطلاعاتی وضعیت حقوق زنان در این وزارت را تهیه کرده و گزارش‌های مربوطه را سالانه منتشر کنند.

وزیر راه و شهرسازی در این نامه از مدیران دستگاه‌ها و سازمان‌های تابعه خواسته است تا هر سازمان حداقل یک میز زنان داشته باشد؛ دبیر میز زنان هر سازمان، عالی‌ترین مقام میز محسوب و از سوی رئیس دستگاه مربوطه انتخاب می‌شود.

متن نامه آخوندی به مدیران وزارت راه و شهرسازی به شرح زیر است:

 

بسمه‌تعالی

معاونان محترم وزیر

روسا و مدیران عامل شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه

مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها

سلام علیکم

به منظور فراهم ساختن زمینه حضور بیشتر زنان در فعالیت‌های اجتماعی و تلاش در راستای فرصت‌های برابر شغلی برای زنان به عنوان شهروندان ذی‌حق لازم است تا در سطوح ستادی و ادارات کل استانی و سازمانی میز زنان تشکیل گردد.

اهداف:

۱. پیگیری و صیانت از حقوق زنان جامعه در پروژه‌ها، خدمات و تسهیلات وزارت راه و شهرسازی.

۲. ایجاد و صیانت از فرصت‌های برابر و عادلانه در مورد زنان طرف قرارداد با وزارت راه و شهرسازی. این قراردادها شامل هرگونه قرارداد واگذاری زمین و مسکن و دیگر خدمات به مقاضیان و همچنین قرارداد با پیمانکاران می‌باشد.

۳. تلاش در جهت بهبود مستمر وضعیت شغلی زنان کارمند وزارت راه و شهرسازی در زمینه استخدام، آموزش، معیشت و ارتقاء شغلی.

وظایف:

۱. تولید محتوا درباره حقوق زنان و اهداف تعیین شده برای بخش‌های مختلف و مرتبط با وزارت راه و شهرسازی.

۲. شرکت و همکاری در تصمیم‌گیری‌های مربوط به اهداف سه‌گانه.

۳. تنظیم و اجرای برنامه‌های آموزشی در جهت تحقق اهداف سه‌گانه.

۴. تهیه بانک اطلاعاتی وضعیت حقوق زنان در وزارت راه و شهرسازی و انتشار گزارش سالانه آن.

سازمان اجرایی:

میز زنان در سطوح ستادی و استانی مجموعه وزارت راه و شهرسازی تشکیل می‌گردد. دبیر میز زنان به عنوان عالی‌ترین مقام میز توسط عالی‌ترین مقام سازمان نصب می‌گردد. کرسی‌های دیگر میز زنان به انتخاب دبیر میز زنان از بین افراد موثر سازمانی تشکیل می‌گردد. بهتر است تا تمامی معاونت‌های سازمانی حداقل صاحب یک کرسی در میز زنان باشند. افراد فعال در میز زنان به صلاحدید دبیر میز زنان می‌توانند تا پنجاه ساعت اضافه ‌کاری بهره‌مند شوند. میز زنان مرجع تهیه پیشنهاد و تصمیم‌سازی مربوط به اهداف سه‌گانه خواهد بود و در مورد تصمیماتی که مخل و مانع از اهداف سه‌گانه مذکور باشند به مقامات مافوق گزارش خواهد نمود.

عباس آخوندی

وزیر 

نظر شما