شناسهٔ خبر: 106913 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه خبر داد؛

پیشرفت ۶۰ درصدی باند دوم محور مباركه – بروجن

محور مبارکه بروجن - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه گفت: حدود ۲۶ کیلومتر از پروژه باند دوم محور مباركه – بروجن در حوزه شهرستان مباركه است و در حال حاضر حدود ۶۰ درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ حسین صفری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه ضمن توضیح مجموعه اقدامات این اداره در سال ۱۴۰۰ در خصوص آخرین وضعیت پروژه باند دوم محور مباركه – بروجن اظهار کرد: این محور مسير اتصال استان اصفهان به چهار محال و بختياری، خوزستان و فارس است كه در حوزه شهرستان بروجن دو باند به طور كامل اجرا شده است.  

 وی افزود: حدود ۲۶ كيلومتر در حوزه شهرستان مباركه نيازمند احداث باند دوم بود كه با پيگيری‌های ویژه بعمل آمده از سوی مدير كل راه و شهرسازي استان اصفهان، در سال ۱۳۹۹ اين پرژه در سايت مناقصات اداره‌كل راه و شهرسازی قرار گرفت و پیمانکار انتخاب شد که در حال حاضر حدود ۶۰ درصد پيشرفت فيزيكی دارد و درحال اجرا است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه اذعان داشت: در حوزه شهرسازی و معماری، این شهرستان علاوه بر پيگيری موارد جاری، پروژه‌های (تهيه طرح بازنگری طرح جامع شهر مباركه) و (تهيه طرح تفصيلی‌شهرهای زيباشهر –طالخونچه –كركوند و ديزيچه) كه دارای رديف اعتباری از اعتبارات تملك دارايی بوده اقدام شده است.  

 وی گفت: در حوزه املاک و حقوقی، این اداره همسو با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و در راستای تفاهم نامه فی مابین وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در خصوص تحویل و تحول و تغییر نمایندگی اسناد مالکیت اراضی ملی داخل و خاج از حریم، نمایندگی اراضی دولتی داخل حریم شهر به میزان ۲۲ هکتار به نام سازمان ملی زمین و مسکن تغییر یافت.  

 صفری بیان داشت: با هوشیاری و تلاش‌های بعمل آمده ضمن اجرای اقدامات لازم در راستای تشدید حفاظت اراضی ملی و پیشگیری از وقوع تصرفات، نسبت به اجرای احکام قضایی اقدام و پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی این شهرستان به بیت المال بازگردانده همچنین ۵۱ هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی دولتی این شهرستان رفع تصرف فوری شد.