شناسهٔ خبر: 106922 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جاده‌های لرستان ثبت شد؛

تردد بیش از ۱.۵ میلیون وسیله‌نقلیه در سه روز اول سفرهای نوروزی

تردد بیش از ۱.۵ میلیون وسیله‌نقلیه در سه روز اول سفرهای نوروزی  لرستان.jpg از ۲۵ تا ۲۷ اسفند ۱۴۰۰، تردد یک میلیون و ۵۳۶هزار و ۷۵۸ وسیله نقلیه در ۶۸ محور مجهز به ترددشمار استان لرستان ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: از ابتدای طرح نوروزی در ۲۵ اسفند تا پایان روز جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰، تردد یک میلیون و ۵۳۶هزار و ۷۵۸ دستگاه وسیله نقلیه در ۶۸ محور مجهز به ترددشمار برخط استان لرستان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با یک میلیون و ۱۴۷هزار و ۳۵۶ وسیله نقلیه، ۳۴درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی گفت: محور سه‌راهی چالانچولان(بروجرد)_ خرم‌آباد با ۸۱ هزار و ۸۵۴ تردد بیشترین سهم را در تردد ثبت شده این ایام به خود اختصاص داده است و محورهای خرم‌آباد _ پلدختر با ۶۰هزار و ۸۸۱، خرم آباد_ سه‌راهی چالانچولان(بروجرد) با ۶۰هزار و ۷۷۴ و سه‌راهی چالانچولان _ دورود با ۵۵ هزار و ۶۴۴ تردد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

شرفی با اشاره به آمار تردد روز جمعه ۲۷ اسفند افزود: در سومین روز سفرهای نوروزی ۵۰۰هزار و ۱۷۱ تردد در استان ثبت شده که نسبت به سال قبل با ۳۷۴هزار و ۵۳۹ تردد از افزایش قابل ملاحظه‌ای برخوردار است، سهم وسایل نقلیه سنگین از تردد روزانه نیز ۷۴هزار و ۶۶۳ دستگاه می‌باشد.

وی با بیان اینکه ساعت اوج تردد در روز جمعه بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ عصر بوده است، اظهار داشت: سرعت متوسط وسایل نقلیه در این روز ۷۹.۵ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.