شناسهٔ خبر: 106935 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال:

بارش برف موجب کندی تردد در راه‌های خلخال شد

بارش برف خلخال.jpg  رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان خلخال گفت:بارش برف همراه با کولاک ،یخ بندان سطح جاده و محدودیت دید ناشی از مه غلیط موجب کندی تردد خودروها در جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر این شهرستان شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، معروف خسروی در بازدید از عملیات برف روبی محور خلخال اسالم تصریح کرد: ارتفاع برف که از شب گذشته در جاده‌های کوهستانی این شهرستان به خصوص گردنه سخت‌گذر الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال به اسالم آغاز شده است هم‌اکنون  به ۲۵ سانتیمتر رسیده است.

وی از برفروبی، نمک‌پاشی و تیغه‌زنی جاده‌های کوهستانی با استفاده از ماشین‌آلات مستقر در راهدارخانه الماس خبرداد و افزود: علاوه بر بکارگیری گریدر و کامیون‌های دارای تیغه برفروب و پس از گذشت چند روز بولدوزرهای مستقر در راهدارخانه الماس برای جابجایی برف سنگین در این جاده بکار گرفته شد .

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال گفت: علاوه بر محور خلخال به اسالم هم اکنون راهداران در همه مسیرهای برف‌گیر بین شهری وروستایی منطقه مشغول برف‌روبی و بازگشایی راه‌های ارتباطی هستند.

خسروی خاطر نشان کرد: در حال حاضر به استثنای جاده‌های مسدود شده از برف خلخال به پنل،ماسوله و ماسال سایر راه‌های ارتباطی بین شهری و روستایی این شهرستان باز است و تردد خودروها در جاده خلخال به اسالم به علت شدت بارش برف همراه با کولاک و یخبندان فقط با کمک زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

وی گفت: بارش برف تا روز چند روز آینده بصورت پراکنده در منطقه ادامه خواهد داشت و مسافران و رانندگانی که قصد تردد از جاده‌های کوهستانی خلخال را دارند لازم است که قبل از سفر، خودرو خود را به تجهیزات زمستانی و سوخت کافی مجهز و از آخرین وضعیت راهها از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ اطلاع حاصل کنند.