شناسهٔ خبر: 106936 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خبر داد:

تمام راه‌های ارتباطی استان اردبیل باز است/ با احتیاط رانندگی کنید

برفروبی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: تمامی راه‌های اصلی و فرعی در این استان باز بوده و رفت و آمد در آنها در جریان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی کلیم اله وثوقی در بازدید از عملیات برف روبی محور اردبیل سرچم با اشاره به نامساعد بودن شرایط جوی از شهروندان خواست، تا از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت ضرورت با رعایت سرعت مطمئنه خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی و زمستانی از جمله زنجیرچرخ مجهز کنند.

عضو شورای اداری استان اردبیل با اشاره به بارش برف و باران در تمامی نقاط استان اردبیل افزود: هم اکنون در مناطق مرکزی و جنوبی استان بارش ها به صورت برف و در مناطق شمالی استان شاهد بارش باران هستیم.

وثوقی با اشاره به وضعیت راه های روستایی استان ادامه داد: اولویت راهداری بازگشایی راه های اصلی و فرعی است و بعد از آنها، بازگشایی راه های روستایی آغاز خواهد شد.

 وی با اشاره به طرح نوروزی راهداری، از استقرار گروه‌های راهداری در تمام جاده‌های استان خبر داد و تصریح کرد: با تلاش شبانه روزی راهداران، پلیس و یگانهای امدادی تاکنون هیچ مورد خاصی از گرفتار شدن مسافران در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر گزارش نشده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل بیان کرد: در مجموع ۲۳۰ دستگاه ماشین آلات راهداری با ۴۳۰ نفر نیرو در قالب ۶۰ گروه، در ۲۲ منطقه مختلف استان در آماده‌باش کامل بوده و در راهدارخانه سیار و ثابت استان برای خدمات‌رسانی در مواقع نیاز تا پایان تعطیلات نوروزی مستقر هستند.

وثوقی از مردم خواست قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ و یا با شماره تلفن ۳۳۷۴۵۹۰۲ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

گفتنی است از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۲۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.