شناسهٔ خبر: 106996 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار کرمانشاه؛

پایانه مرزی پرویزخان دروازه اصلی صادرات غیرنفتی کشور است

استاندار کرمانشاه - پایانه مرزی پرویزخان استاندار کرمانشاه باحضور در شهرستان قصرشیرین از پایانه مرزی پرویزخان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمانشاه، بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه که برای پیگیری مشکلات پایانه های مرزی به غرب استان سفر کرده بود، از پایانه مرزی پرویزخان به عنوان دروازه اصلی صادرات غیرنفتی کشور به عراق بازدید و روند ارائه خدمات و تکمیل طرح های زیرساختی را بررسی کرد.

تقویت مبادلات تجاری، تسهیل فرآیندها، بهبود وضعیت خدمات در پایانه مرزی و تسریع در روند اجرای مطلوب طرح جامع پایانه مرزی پرویز خان از مباحثی بود که در بازدید میدانی مطرح شد و راهکاری تحقق اهداف مطروحه بیان و بررسی گشت.

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه در حاشیه این بازدید گفت: توسعه بازارچه ها و مرزهای رسمی نقش بسیار مهمی در رونق اقتصادی و افزایش اشتغال و کمک به پایداری جمعیت در مرزها دارد که در اهداف توسعه ای استان نیز لحاظ گشته است.

وی ظرفیت مرزهای استان را برای رشد و توسعه اقتصادی و به ویژه تولید کالاهای صادرات محور دانش بنیان خاطرنشان ساخت و گفت: برای تسهیل مبادلات تجاری و تقویت روابط با کشور همسایه باید فازهای توسعه ای طرح جامع به صورت مطلوب انجام و تسریع لازم در عملیات اجرایی صورت گیرد.  

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

نزدیک به ۴۵ درصد صادرات غیرنفتی ایران به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان انجام می‌شود.

انتهای پیام/