شناسهٔ خبر: 106997 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همراه داشتن زنجیر چرخ برای تردد در محورهای کوهستانی گلستان الزامی است

راهداری گلستان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با بیان تداوم شرایط جوی ناپایدار تا آخرهفته جاری در استان، گفت: رانندگانی که قصد عبور از جاده های کوهستانی را دارند، حتما زنجیر چرخ به همراه داشته و نحوه بستن آن را آموزش دیده باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، غلامرضا بیکی شامگاه سه شنبه در حاشیه بازدید از راهها و محل اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن در محور گرگان- علی آباد در مصاحبه با پایگاه خبری اداره کل افزود: هم اکنون در محور جنگل گلستان بارندگی شروع شده و در محورهایی همچون گلیداغ و خوش ییلاق هم با مه غلیظ روبرو هستیم.

به گفته وی،علی رغم حضور اکیپ ها و گشت های راهداری در طول راهها اما بدلیل حجم سفرها در این ایام؛ از رانندگان تقاضا می شود که جوانب احتیاط را رعایت کرده و به علائم و نکات ایمنی موجود در راهها توجه کافی داشته باشند.

بیکی، سرعت و سبقت غیرمجاز،خواب آلودگی و خستگی را از عوامل بسیار موثر در حوادث ناگوار جاده ای بیان کردو گفت: رانندگان با توجه به این عوامل، سفری ایمن را برای خود و همراهان رقم بزنند.

وی از اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن در محور پرتردد گرگان- علی آباد در ایام نوروز خبرداد و از رانندگان خواست که با حضور دراین پویش و استفاده از برنامه های زنده این طرح از رانندگی های ایمن لذت ببرند.