شناسهٔ خبر: 107081 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اعتبارات ویژه ای به ساخت راه های روستایی سیستان و بلوچستان اختصاص می‌یابد

سفر مهندس خداداد مقبلی به استان سیستان و بلوچستان معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با توجه به اینکه ضریب برخورداری راه های روستایی سیستان و بلوچستان کمتر از میانگین کشوری یعنی زیر ۷۰ درصد است در سال جاری اعتبارات ویژه ای به بهبود راه های روستایی این استان اختصاص می یابد.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مهندس خداداد مقبلی، معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفر به استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه توسعه راه ها نقش اساسی در توسعه و اشتغالزايی دارد و در اين بخش آسفالت و بهسازی راه های روستايی از اهميت ويژه ای برخوردار است، تصریح کرد: سیستان و بلوچستان دارای ۱۶ هزار کیلومتر راه روستایی است که با توجه به پراکندگی بخش قابل توجهی از آنها خاکی می باشد که در تلاش هستیم در راستای تحول اقتصادی و نيز جذب سرمايه گذاری، تقويت و مناسب سازی راه اختصاص اعتبارات را در سال جاری در این استان بهبود بخشیم.

وی تعداد روستاهای کشور را ۹۷ هزار روستا ذکر کرد و افزود: از مجموع راه های روستایی کشور ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار دارای شبکه راه است.

معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: اقدامات خوبی طی سالیان گذشته توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای صورت گرفته و در حال حاضر هفت هزار و ۲۲۲ روستا باقی مانده که راه ارتباطی آسفالته ندارند.

لازم بذکر است وی در این سفر از محور زاهدان، بم - زاهدان، خاش و همچنین از محل اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن در مجتمع خدماتی رفاهی محور خاش، زاهدان نیز بازدید کرد.