شناسهٔ خبر: 10709 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل اداره راه و شهرسازی ایرانشهر خبر داد:

افتتاح ۱۷ دستگاه پل تا پایان سال/ روکش ۶۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی/ پیشرفت ۵۷ درصدی مهم ترین کریدور شرقی - غربی جنوب استان

ایوب کردانجری مدیر کل اداره راه و شهرسازی ایرانشهر از افتتاح ۱۷ دستگاه پل تا پایان سال و روکش ۶۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی در این منطقه خبر داد.

ایوب کردانجری با حضور در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص پروژه های آماده افتتاح و در حال اجرای این اداره کل در استان اعلام کرد: اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر به عنوان بخشی پیشتاز در صنعت پل سازی هم اکنون در حال اجرای عملیات ساخت ۲۰ دستگاه پل با مشخصات شمعی از نوع تیره بتون و خرپایی به طول چهار هزار متر و پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصد است که ۱۷ مورد آن تا پایان سال به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

کردانجری در ادامه گفت: پل راپچ به عنوان بزرگترین پل استان به طول ۵۰۰ متر، پل پیشین به عنوان مرتفع ترین پل استان  و پل دپکور به عنوان بزرگترین پل با عرشه خرپایی در کشور از جمله مهمترین موارد این ۱۷ دستگاه به شمار می روند.

وی در این خصوص تأکید کرد: جنوب استان سیستان و بلوچستان همواره تحت تأثیر بادهای موسمی اقیانوس هند قرار دارد که خود موجب بارندگی سیل آسایی در منطقه می شود به همین دلیل احداث پل هایی با مشخصات نام برده از ضروریات استان محسوب می شود.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی ایرانشهر در بخش دیگری از سخنانش اجرای عملیات روکش حفاظتی (چیپ سیل و فوگ سیل) را به عنوان پروژه های کم هزینه با دوام بالا در منطقه اعلام کرد و گفت: در طول یک سال گذشته ۶۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی به این روش آسفالت شده اند که هم اکنون آماده افتتاح و بهره برداری هستند.

این مقام مسئول ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی، قطعه یک بزرگراه ایرانشهر - بمپور به طول ۱۴/۵ کیلومتر و یکهزار واحد مسکن مهر را از دیگر پروژه های آماده افتتاح استان نام برد.

محور ساحلی گواتر - کنارک - جاسک، مهمترین کریدور شرقی - غربی جنوب استان

کردانجری ضمن تأکید بر پیشرفت ۵۷ درصدی عملیات ساخت بخش کنارک - جاسک این محور بیان کرد: ۱۶۳ کیلومتر از این محور در حوزه استحفاظی اداره راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان است که برای تکمیل به ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز نیاز دارد.

وی همچنین اضافه کرد: در این محور هفت رودخانه بزرگ وجود دارد که تا کنون ۶ دستگاه پل برای آن ها احداث شده است.

به گفته وی یکی از مهمترین زیرساخت های توسعه سواحل مکران احداث این محور است که در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری نیز بر آن بسیار تأکید شده است.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی ایرانشهر مهمترین کریدور شمالی - جنوبی استان را میلک - چابهار دانست و توضیح داد: مطالعات این محور  در حال اجرا بوده و عملیات ساخت آن نیز در قطعاتی از جمله ایرانشهر - خاش به طول ۴۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد هم اکنون آغاز شده است.

این مقام مسئول در پایان قطعه دوم بزرگراه ایرانشهر - بمپور را با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد از دیگر پروژه های درحال اجرای منطقه نام برد و گفت: در بودجه سال ۹۴ نزدیک به هفت میلیارد تومان برای ساخت این قطعه اختصاص داده شده است./

نظر شما