شناسهٔ خبر: 107120 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رشد۸۲درصدی تردد درمحورهای ارتباطی استان بوشهر

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان بوشهر:از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا سوم فروردین ماه جاری ۳۷۴ هزار و ۱۷۰ خودرو مسافران نوروزی از محورهای ارتباطی مختلف وارد این استان شده اند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان بوشهر گفت:از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا سوم فروردین ماه جاری ۳۷۴ هزار و ۱۷۰ خودرو مسافران نوروزی از محورهای ارتباطی مختلف وارد این استان شده اند.

علم  افزود: این میزان ورود مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۲.۱۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت ۳۰۴ هزار و ۱۵۰ خودرو نیز از استان بوشهر خارج شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۶.۹۷  درصد رشد داشته است.

علم اضافه کرد: بیشترین ترافیک با ۲۲ هزار و ۷۹۸ خودرو در محور بوشهر- چغادک گزارش شده است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان تصریح کرد: بیشترین ورودی های استان بوشهر شامل محور کنارتخته  - دالکی با ۱۸ هزارو ۹۹ خودرو، پارسیان - عسلویه  با ۱۰ هزار و ۹۸۱، بهبهان - دیلم با ۱۰هزار و ۶۸۵ و هندیجان- دیلم با ۱۰ هزار و ۱۸۰ خودرو گزارش شده است.

علم ادامه داد: بیشترین خودروهای ورودی از استان فارس،  خوزستان، تهران و اصفهان است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان بوشهر گفت: همچنین از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا سوم فروردین ماه ۹۳ هزار و یک مسافر در قالب سه هزار و ۹۱۶ سفر برون و دورن استانی انجام شده است.

علم ادامه داد: از این شمار ۴۵ هزار و ۷۴۰ مسافر درقالب یکهزار و ۸۵۷ سفر درون استانی و ۴۷ هزار و ۲۶۱ مسافر در قالب ۲ هزار و ۵۹ سفر برون استانی به ثبت رسیده است.

وی گفت: همچنین یکهزار و ۳۴۸ مسافر در قالب ۳۷ سفر نیز در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق جنوب کشور اعزام شدند.

علم افزود: طرح راهداری نوروزی با حضور ۳۰۰ نیروی راهدار در این استان از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ آغاز و تا ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.

وی فزود: در طرح نوروزی راهداری استان بوشهر این شمار نیروی راهداری در قالب ۳۴ اکیپ راهداری و ۱۶ راهدارخانه ساماندهی شده اند.