شناسهٔ خبر: 107135 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

از سوی مدیرکل عملیات فرودگاهی اعلام شد؛

توصیه مهم در خصوص دریافت ارز مسافری/ تسریع در پذیرش مسافران با پرداخت عوارض خروج از کشور پیش از مراجعه به فرودگاه

فرودگاه امام خميني مدیرکل عملیات فرودگاهی به مسافران نوروزی توصیه کرد باتوجه به افزایش پروازها و تعداد مسافران و زمان‌بر بودن دریافت ارز مسافری در ترمینال فرودگاه، برای دریافت ارز مسافری به صرافی های داخل شهر مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فاروق علیخانی مدیرکل عملیات فرودگاهی از مسافران خواست برای انجام مراحل پذیرش و صدور کارت پرواز، حداقل ۳ ساعت قبل از زمان مندرج در بلیت در ترمینال فرودگاه حضور داشته‌باشند.

علیخانی اظهار کرد: به منظور انجام مراحل دریافت بار و کنترل مدارک شناسایی برای صدور کارت پرواز، حضور مسافران حداقل ۳ ساعت قبل از زمان مندرج در بلیت الزامی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر صرافی ترمینال فرودگاه فعال است اما باتوجه به افزایش پروازها و تعداد مسافران، دریافت ارز مسافری در ترمینال فرودگاه ممکن است زمان‌بر باشد، لذا به مسافران توصیه می‌شود برای دریافت ارز مسافری به صرافی‌های داخل شهر مراجعه کنند.

مدیرکل عملیات فرودگاهی افزود: پرداخت عوارض خروج از کشور باید به صورت غیرحضوری انجام شود و مسافران می‌توانند به منظور تسریع در انجام تشریفات قانونی پیش از پرواز، عوارض خروج از کشور را قبل از مراجعه به فرودگاه از طریق اینترنت پرداخت کنند. 

علیخانی گفت: مسافران ضروری است پیش از عزیمت به فرودگاه، دستورالعمل های کشور مقصد را در خصوص بیماری کووید ۱۹ از آژانس مسافرتی یا شرکت‌های هواپیمایی که بلیت خریداری کردند، جویا شوند و پرینت کارت تزریق دو دوز واکسن کرونا به زبان انگلیسی را همراه داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، وی با اشاره به بازگشت مسافران نیمه اول سفرهای نوروزی خاطر نشان کرد: بنا بر اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران رجیستری تلفن‌های همراه باید در بدو ورود به کشور و در گمرک ورودی ترمینال فرودگاه انجام شود.