شناسهٔ خبر: 107217 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان از ۸۷ هزار نفر فراتر رفت

عطاء اله اکبری.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به نام‌نویسی ۸۷ هزار و ۵۷۵ نفر برای طرح جهش مسکن گفت: این تعداد در ۲۰ شهر استان در حوزه تحت پوشش این اداره کل اقدام به ثبت نام برای برخورداری از این طرح کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، عطاءاله اکبری اظهار داشت: سهم ابلاغی استان در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل از قانون جهش تولید مسکن هر سال ۲۴ هزار واحد تعیین شده است که در مجموع برای چهار سال ۹۶ هزار واحد مسکونی می شود.

وی اضافه کرد: تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی در مرکز استان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و سایر شهرها سه میلیارد ریال تعیین شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: مشکلی از بابت تامین اراضی برای ساخت مسکن در استان وجود ندارد و دستگاه‌های اجرایی نیز باید در سریعترین زمان ممکن زمین های مورد نظر را در اختیار این اداره کل قرار دهند.
 اکبری ادامه داد: با توجه به وضعیت بخش مسکن استان می‌توان با تغییر کاربری اراضی و واگذاری اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی حجم قابل توجهی از چشم‌انداز تولید مسکن برای مدت مشخص در استان را تحقق داد.
وی تصریح کرد: این اداره کل به منظور اجرای هر چه سریعتر طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان زمین برای اجرای دوسال نخست اجرای طرح را تامین نموده است و این روند همچنان تا چشم انداز تعیین شده طرح ادامه دارد.