شناسهٔ خبر: 107225 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حقوقی و امور استان‌های وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

اردوهای راهیان نور عقیدتی و معنوی است

اردوهای راهیان نور در خوزستان معاون حقوقی، امور مجلس و امور استان‌های وزیر راه و شهرسازی گفت: اردوهای راهیان نور، اردوهایی عقیدتی و معنوی است و معنای اصلی آن انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های امروزی است تا روحیه معنویت، از جان گذشتگی و شجاعت رزمندگان دوران دفاع مقدس را بازگو کند.

به گزارش پایگاه خبر وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، فرزاد نجات نیا در حاشیه بازدید از جاده آبادان - اروندکنار بیان کرد: امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و ادامه راه شهدا یکی از مهمترین ارکان در ایران اسلامی است.

وی افزود: بازدید از مناطق عملیاتی دوران مقدس، یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی را بیش از پیش در بین مردم به ویژه نسل جوان زنده نگه می‌دارد.

معاون حقوقی و امور استان‌های وزیر راه و شهرسازی گفت: راهیان نور یک جریان فرهنگی و در راستای ایجاد تمدن اسلامی است و دولت نقش مهمی در این جریان ایفا خواهد کرد.

نجات نیا افزود: هر سال به منظور تسهیل در تردد روان خودروهای کاروان‌های راهیان نور، جاده‌های منتهی به یادمان‌های دفاع مقدس مورد بازدید قرار می‌گیرد تا مشکلات عمرانی در این مسیرها توسط وزارت راه و شهرسازی برطرف شود.

وی بیان کرد: پس از ۲ سال وقفه در حرکت کاروان‌ های راهیان نور به دلیل شیوع کرونا، امسال شاهد حضور چشمگیر این کاروان‌ها در یادمان‌های دفاع مقدس هستیم.

نجات نیا گفت: از ابتدای نوروز تاکنون حدود ۴۰۰ هزار زایر با حدود ۶ هزار اتوبوس از یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان دیدن کرده‌اند.

وی از تکمیل جاده آبادان - اروندکنار خبر داد و گفت: یکهزار و ۱۵۰ میلیارد ریال برای این طرح اختصاص داده شده است.

فاصله آبادان تا اروند کنار حدود ۴۵ کیلومتر است.