شناسهٔ خبر: 107239 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست مدیرکل راه وشهرسازی با معاونین عنوان شد

بهره گیری از توان حداکثری برای تسریع درپروژه نهضت ملی مسکن

نشست هماهنگی با معاونین راه و شهرسازی مازندران مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران در نشست هماهنگی با معاونین بر بهره گیری از توان حداکثری برای تسریع در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن تاکید نمود.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران در اولین جلسه هماهنگی در سال جدید به منظور پیگیری و رفع موانع اجرایی در راستای تسریع و تسهیل در روند اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در سال جاری با تاکید بر بهره گیری از همه ی امکانات برای سرعت بخشیدن به این طرح، افزود: این اداره کل هم سو با سیاستهای وزارت راه و شهرسازی بخش قابل توجهی از زمین های احداث واحدهای مسکونی این پروژه مهم ملی را در استان تامین نموده و همچنان نیز این روند تا برآورده شدن نیاز چهار ساله با قوت و جدیت ادامه دارد.

وی یادآور شد: نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست، احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال در برنامه دولت قرار گرفته است.

نظری با تاکید بر اجرایی شدن هر چه سریعتر پروژه های نهضت ملی مسکن در استان و رسیدن به برنامه ابلاغی از طرف مقام عالی وزارت خواستار پیگیری و تلاش شبانه روزی معاونین و روسای ادارات کل شد.

سید محمد نظری در خصوص برنامه ریزی‌ها و اقدامات بعمل آمده در جهت مقاومت و عمر ساختمان‌های اقدام ملی و نهضت ملی مسکن اظهار کرد: ساخت واحدهای طرح‌های ملی مسکن (اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن) چه به صورت انبوه سازی باشد و چه بصورت گروهی و یا توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث شود، با اخذ مجوز و پروانه ساخت شروع می‌شود.  

مدیرکل راه وشهرسازی استان مازندران خاطرنشان کرد: در عملیات اجرایی این واحدها تمام موارد مربوط به استحکام و مقاومت ساختمان چه به لحاظ ایستایی و مقاومت در برابر زلزله و چه عمر مفید ساختمان در نظر گرفته شده است.  

وی در خصوص مکان یابی صورت گرفته جهت احداث ساختمان‌های طرح نهضت ملی مسکن اذعان داشت: تمامی زمین‌های در نظر گرفته شده از لحاظ انطباق با طرح جامع و طرح تفصیلی شهر، بررسی و کنترل می‌شود.  

گفتنی است؛ در این جلسه مسائل، مشکلات و چالش‌های پیش رو در طرح نهضت ملی مسکن، مبحث تامین زمین، فرآیندهای الحاق به محدوده، فرآیندهای انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه‌ها و... مورد بررسی قرار گرفت و در راستای رفع موانع توسط مقام عالی وزارت راه و شهرسازی اتخاذ تصمیم شد.